Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Všechno začalo tím, že jsme už do našeho staršího auta nechtěli dávat další peníze, a rozhodli se s manželkou koupit sice ojeté, ale podstatně mladší auto, které by nějakou dobu vydrželo bez větších finančních nákladů. Značně ovlivněni právě aktivní reklamní kampaní AAAauto, jsme sedli k internetu a vybrali vhodné auto z databáze z pobočky AAA v Praze. Naše základní požadavky byly pouze dvě- auto nebude starší pěti let a nebude mít najeto více jak 150000km. Když jsme přijeli do AAA Praha, zjistili jsme, že auto tam není, ačkoli na internetu bylo uváděno v této pobočce, a že je to vcelku běžná věc, protože nestíhají aktualizovat na internetu nabídku a auto je momentálně na pobočce v Plzni. Pro tento případ jsme měli vybrány ještě další dvě auta inzerované v nabídce na stejné pobočce, které by splňovaly naše požadavky- ale ani jedno z nich tam nebylo. Jediná šance, jak si auto prohlédnout bylo zaplatit vratnou zálohu 2000kč, s tím, že nám ho do druhého dne do 10.00hod. přistaví. Oželeli jsme ztracený čas , zaplatili zálohu a odjeli. Druhý den 10.7.2016 jsme se ve třicetistupňovém vedru dostavili na pobočku v 9.30 hod, počkali až do 10.00hod a žádali o námi zálohovaný vůz. S údivem jsme zjistili, že ještě stále stojí v Plzni, ačkoli jsme den předem za přistavení zaplatili požadovaný obnos. Obsluha nás totálně zaskočila dotazem, zda ho má skutečně přivézt. Trvali jsme samozřejmě na tom, a smířili se s další hodinou čekání ve stoupajícím vedru. Mezitím jsme na radu prodejce uskutečnili dvě zkušební jízdy cca 3 km s podobnými vozy, prý nezávazně, které by mohly splňovat naše požadavky. Ve 12.00 hod jsme opět chtěli vidět námi zálohovaný vůz, čímž jsme obsluhu překvapili, protože předpokládali, že pokud jsme absolvovali výše zmíněnou zkušební jízdu v jiných autech, pravděpodobně již o něj nemáme zájem, a tudíž se neobtěžovali ho přivézt. Vzhledem k tomu, že jsem měl jít odpoledne do práce a tuto skutečnost /já blb/ jsem jim řekl, bylo nám nabídnuto velmi ochotnou obsluhou ještě jedno svezení v autě, které se nám líbilo více a opět to nebylo více jak 3km. Nakonec jsme se rozhodli pro Ford Mondeo, které bylo údajně v dobrém stavu, a mělo najeto 147191km, čemuž odpovídala i cena 261000kč. Tlačeni ubíhajícím časem a 35stupňovým vedrem jsme absolvovali odkup našeho auta, a následně další hodinu papírování, takže po šestihodinovém maratonu jsme nakonec odjížděli s úplně jiným autem. Zálohu 2000kč na auto, které nám nepřivezli , nám nevrátili, což jsme si uvědomili až následně. Druhý den jsem tuto skutečnost reklamoval, peníze mi byly vráceny, ale jak jsem později zjistil, nebyla mi vrácena celková faktura na vůz.Asi deset dnů jsme byli s autem spokojeni, ale potom začaly prudké deště a auto začalo zapáchat plísní a hnilobou. Podle navigace jsme pojali podezření, že by mohlo pocházet ze zatopených oblastí v Německu. Následně v servisu, po zvednutí auta na rampu se podle nánosů bahna a písku na podvozku auta zdálo, že by podezření mohlo být pravdivé. Následně v autorizovaném servisu Ford bylo zjištěno, že auto má najeto ke dni 16.11.2015 240800km!. S těmito skutečnostmi jsme se obrátili na advokáta, jak máme postupovat, a s jeho pomocí jsem podal reklamaci. Reklamace byla během 14dnů zamítnuta, a prodejce mě vyzval k přistavení auta, ale i poté reklamaci zamítl.
Vzhledem k tomu, že vlhkost v autě neustupovala, dal jsem auto znovu do servisu FORD , abych zjistil, odkud se bere a zároveň jsem nechal udělat servisní prohlídku při 240000km. Tam byla zjištěna netěsnost čelního skla u spolujezdce a taktéž u řidiče, a dále bylo zjištěno , že ve vozidle jsou cítit výfukové plyny , což způsobovala netěsnost vstřikovací trysky a únik motorového oleje / viz zpráva ze servisu/. Znovu jsme auto reklamovali na skryté vady, které při koupi nebyly zjevné a znovu byla reklamace zamítnuta, s tím, že jsem byl při koupi vozu seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Za tyto vady prodejce prý neodpovídá.
Při všech reklamacích se prodejce odvolává na protokol o předání auta, s poukazem, že auto patří do skupiny D, takže auto je ve špatném technickém stavu, což jsem bohužel podepsal ,ačkoliv je to v přímém rozporu s tvrzením prodávajícího a nikdy bych nekoupil takové auto za více jak čtvrt milionu. Předpokládal jsem , že do skupiny D je zařazeno pouze proto, že na vozidle je možný nesoulad tachometru se skutečným stavem najetých kilometrů a prodejce údajně, cituji: …. Ani při vynaložení veškeré odborné péče není možno vždy zjistit případnou manipulaci s počítadlem kilometrů…… , což nás velmi překvapuje, protože já- laik jsem to měl v servisu zjištěno za dvě minuty.
Co se týká skryté vady čelního okna a netěsnosti vstřikovací trysky , opět se prodejce zaštiťuje skupinou D a nemíní uznat, že skrytá vada je vada, která není zjevná a srozumitelně vidět a není jasný její rozsah( par. 2170 OZ)
Na reklamaci ohledně chybějící celkové faktury ani neodpověděli.
Je evidentní, že AAA Auto Praha je natolik neseriozní, že je schopen klientovi, který se mu s důvěrou svěří, prodat téměř nepojízdný vrak, jak sám udává v protokolu, za nehoráznou cenu 261 000Kč a vůbec se nestydí se na to při každé reklamaci odvolávat. Pravděpodobně mu nepřipadá neprofesní prodat zákazníkům, kteří autům nerozumí cokoliv, jen aby vydělal. Jak jinak mám rozumět reklamě, která nás vybízí svěřit se do jejich odborné péče a garantují kontrolu stavu najetých kilometrů? Navíc v mé situaci jasně těžil z časové tísně, která byla zaviněna jejich stranou, a manipulací prodejce s nepřistavením požadovaného zálohovaného vozidla a následně ze špatného pochopení zařazení auta do skup. D, které bylo vyvoláno vychvalováním daného vozu při zkušební jízdě a je v příkrém rozporu s protokolem o předání auta. Celé jejich jednání mi připomíná manipulativní jednání tzv.“šmejdů“ se stejnými následky pro mě jako kupujícího.
V současné chvíli jsme v situaci, kdy vlastním auto do kterého zatéká, po každém dešti vytahuji z auta kýbl vody, neměl bych s ním moc jezdit, cena předpokládané opravy bude 40 až 80000kč podle rozsahu.Toto auto je mi za čtvrt milionu k ničemu.
Mám připraveny materiály, které budu muset poslat médiím a to jak do TV(Černé ovce), tak tisku (Blesk) , dále pro ČOI, popřípadě podám trestní oznámení. Možná asi jedině média mohou na takové jednání prodejců upozornit a zveřejněním vyvolat jakýsi tlak proti takovému jednání.Tím bych jako další v řadě chtěl varovat před jednáním tohoto prodejce.
Fodr Mondeo,kombi,2,0L Duratorq, SPZ 8U90256
Odstoupení od Kupní smlouvy
|
Tweet |
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (co se týče inzerce vozů) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí vysoká pokuta.
Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Alberte,
mám informaci, že je věc v řešení a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
4.12.2016
Vážená paní Míková,
Do dnešního dne se mi Vaši kolegové neozvali ohledně avizovaného výsledku. Z tohoto důvodu nemohu být spokojený. Již bezmála pět měsíců prakticky nemohu "používat" hromadu plechů za 261 000 Kč, ovšem splátky za vůz platit musím! Vyzývám Vás tedy k urychlenému vyřešení situace. Jak jsem také předem avizoval, tak již 7.12.2016 mám schůzku s redaktorkou od nejmenovaných novin.
S pozdravem J. Albert
Vážený pane Alberte,
omlouvám se, že došlo k prodlení co se týče reakce - kolegové ještě znovu Váš případ projednávali. Věřím, že jste byl již o výsledném závěru kolegy informován, a že se věc vyřešila k oboustranné spokojenosti.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.