Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
2.12.2014 som si v spoločnosti Mironet zakúpil mobilný telefón iPhone 5S. Prvý rok a pol s ním nebol problém. V r. 2016 sa však začali objavovať problémy, ktoré som u predajcu reklamoval.
1. reklamácia (25.4.2016 - RA16C10528). Závada: telefón nebolo možné zapnúť. Požadovaný spôsob riešenia reklamácie: Oprava. Reklamácia uznaná - výmena základnej dosky.
2. reklamácia (11.6.2016 - RA16C13753). Závada: slúchadlá dodané v balení s telefónom prestali fungovať. Požadovaný spôsob riešenia reklamácie: Oprava. Reklamácia uznaná - výmena slúchadiel.
3. reklamácia (15.7.2016 - RA16C16177). Závada: svetlý pruh v spodnej časti displeja (vypálené farby). Požadovaný spôsob riešenia reklamácie: Oprava. Reklamácia uznaná - výmena LCD.
4. reklamácia (29.9.2016 - RA16C21142). Závady: telefón sa prehrieva, vypadáva signál, nabíjací adaptér dodaný v balení s telefónom nefunguje. Požadovaný spôsob riešenia reklamácie: Vrátenie peňazí. Reklamácia neuznaná - vady na telefóne sa neprejavili, k nabíjaciemu adaptéru sa technik vôbec nevyjadril - adaptér bol spolu s telefónom odoslaný naspäť neopravený.
5. reklamácia (19.10.2016 - RA16C22341). Závady: nabíjací adaptér dodaný v balení s telefónom nefunguje. Požadovaný spôsob riešenia reklamácie: Vrátenie peňazí. Reklamácia uznaná - výmena nabíjacieho adaptéru (ten však aj tak stále nefunguje).
Hoci to bola štvrtá uznaná reklamácia telefónu, predajca zamietol môj nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí, pretože dve z týchto vád sa prejavili na príslušenstve telefónu. To však, podľa informácii, ktoré som získal u iných spoločností, predávajúcich mobilné telefóny, nie je dôvod na odmietnutie nároku na odstup od zmluvy. Rovnaké tvrdenia sa dajú nájsť vo vyjadreniach rôznych organizácií zaoberajúcich sa ochranou spotrebiteľa.
Všetky reklamácie boli navyše vedené pod mobilným telefónom a na základe preukázania sa faktúrou o kúpe mobilného telefónu (nie jednotlivých príslušenstiev). Zákon hovorí o nároku na odstup od zmluvy v prípade, že kupujúci "...nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo PRO VĚTŠÍ POČET VAD," a nerozlišuje pri tom či sa jedná o vadu telefónu alebo o vadu príslušenstva dodávaného s telefónom. Pravdepodobne sa zhodneme na tom, že chytrý mobilný telefón sa bez nabíjania a handsfree sady nedá riadne využívať. Prosím preto o vyriešenie situácie a umožneniu odstúpiť od zmluvy a vrátenie plnej ceny telefónu.
iPhone 5S, IMEI: 351985065212760 (pri jednej z opráv došlo k zmene IMEI: 359265062783937)
Žiadam o uzanie nároku na odstup od zmluvy a vrátenie plnej ceny telefónu.
|
Tweet |
Pokud bylo ve stížnosti uvedené příslušenství telefonu (nabíjecí adaptér) součástí balíčku, na který byla uzavřena kupní smlouva, je nutné posuzovat všechny vady jednotlivých součástí jako vady celku. Jinak by tomu bylo v případě, že by zmíněné příslušenství nebylo součástí balíčku a spotřebitel by jej zakoupil zvlášť. Potom by opakovaná reklamace opravňovala k odstoupení od kupní smlouvy pouze ohledně vadného příslušenství.
Dovozujeme, že spotřebitel má nárok na odstoupení od celé kupní smlouvy, pokud zmíněné příslušenství je uvedeno v kupní smlouvě nebo na jiném dokladu,. Ustanovení § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, hovoří o nároku na odstoupení od kupní smlouvy, nelze-li pro opakovaný výskyt vady věc řádně užívat.
Dobrý den,
dle vyjádření vedoucího reklamací pana Zajace byly oprávněné 2 reklamace, zbylé se týkali příslušenství a tím pádem nevzniká nárok na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).
S pozdravem a přáním pěkného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.