Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13127Neobjednané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2016, před 8 lety

Božena Rosenbaumová

Znění stížnosti

Paní která me po telefonu (který nevím kde získala ) vnucovala holicí strojek ten jsem odmítla dnes jsem ho našla na schodech volala jsem na uvedené cislo firmy s paní Ritigovou Zdenkou ta me řekla ze uz nic posílat nebudou ale ze strojek musim vrátit na PO BOX do Holandska a zrušit písemné smlouvu kterou jsem ale ja ne uzavřela .Musim strojek vrátit a platit poštovné do ciziny ? Dekuji za odpoved Rosenbaumová Božena Praha 6


Produkt

Holicí strojek


Požadované řešení

Je nutné strojek vracet na moje náklady ?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2016 12:03, před 8 lety

Pokud by prodávající zaslal zboží bez předchozí objednávky spotřebitele, má spotřebitel dle § 1838 občanského zákoníku právo si výrobek ponechat aniž by jej musel prodávajícímu vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Mohlo se však stát, že spotřebitelka smlouvu se společností Westerfield uzavřela, a to tak, že po telefonu souhlasila se zasláním vzorku zdarma spolu s dalšími informacemi podnikatele, hovor je nahráván a společnost má o proběhlém hovoru záznam, pak má však na základě § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zásilky. Pokud by 14 denní lhůta již uplynula, má stále spotřebitel možnost dle § 1829 odst. 2 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit ve lhůtě jednoho roku a čtrnácti dnů, ale jen za předpokladu, že prodávající spotřebitele nepoučil o právu odstoupit od smlouvy dle výše zmíněného § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Odstoupením se pak smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si vzájemně poskytnutá plnění.

Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. K tomu je třeba doplnit, že dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku nelze odstoupit od kupní smlouvy na zboží, které je dodáváno v ochranném hygienickém obalu a které spotřebitel z takového obalu již vyjmul.

Požadavek, aby odstoupení od smlouvy bylo zasláno do zahraničí (i v případě, že má společnost doručovací adresu také v České republice), je nepřiměřený, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Odstoupení tudíž doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2017 13:23, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.