Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z důvodu nekvalitních služeb jsem neplatil faktury od operátora U:fon, respektive Air Telecom. Následně mi operátor 8. 7. zaslal dopis s výpovědí služeb. V tomto dopise je jasně uvedeno „Smlouva bude ukončena uplynutím výpovědní lhůty, která činí 15 dnů ode dne doručení této výpovědi“ a „Pokud odešlete celou částku X XXX Kč do 7 dní se specifickým symbolem XXXXXX variabilním symbolem XXXXXX na účet číslo 2107066973 / 2700, nebude Vám účtována žádná pokuta. Služba bude opět plně funkční a výpověď vezmeme zpět.“ Jelikož jsem nic nechtěl řešit dále, uhradil jsem celou dlužnou částku včetně poplatku za vymáhací agenturu schválně po uplynutí 7denní lhůty, tj. zhruba po 15 dnech. Pokládal jsem tedy celou věc za vyřešenou. Jenže U:fon si zničehonic výpověď rozmyslel, a že pokud chci služby ukončit, mám ji zaslat já.
Když jsem se pokoušel celou věc řešit s operátorem, bylo to bez výsledku. Na dotazy o vysvětlení na Facebooku operátor reaguje mazáním příspěvků – http://blog.marekhnatek.cz/wp-content/uploads/2013/11/ufon.png .
Celou věc jsem publikoval veřejně: http://blog.mefistofeles.cz/ufonovo-volani-jak-nevypada-skvela-sluzba/
Vyjádření Sdružení obrany spotřebitelů:
„Výpověď je jednostranný právní úkon, to znamená, že k tomu, aby byla účinná stačí, aby ji jedna smluvní strana podala druhé straně. Žádná reakce druhé strany k její platnosti není nutná.
Pokud Vám tedy přišla od podnikatele výpověď, jejíž účinnost byla vázána na splnění podmínky, kterou jste splnil, byla výpovědí Vaše smlouva rozvázána.
Vyložte tedy U:fonu, že tím, že Vám zaslal výpověď, byl ukončen Váš právní vztah, ať Vám dále neposkytuje služby, že nejste povinen mu za ně zaplatit.
Přečetla jsem si Váš blog - co se týče toho, že výpověď musíte podat Vy, považuji to za nesmysl. Oni tím, že ji podali, projevili svou vůli. Pokud nechtěli Váš právní vztah ukončit, neměli ji podávat.“
Děkuji Vám za možnost uveřejnit mou stížnost. Veškeré potřebné materiály včetně například kopie výpovědi od operátora Vám rád poskytnu.
U:fonovo volání a internet
Přiznání vlastní chyby. Pokud zašlu dlouholetému zákazníkovi dopis s jasně uvedenými informacemi, nemohu si za pár dní vše rozmyslet. Nový majitel U:fona má obecně zvláštní praktiky: https://www.facebook.com/Ufoni/posts/10151678822641780
|
Tweet |
Jak již bylo ve stížnosti uvedeno: Výpověď je jednostranný právní úkon a je účinná okamžikem doručení adresátovi. Výpověď mohla být zrušena na základě dohody, ke které dle poskytnutých informací nedošlo.
Z výše uvedeného vyplývá, že uplynutím stanovené výpovědní lhůty došlo k ukončení smluvního vztahume mezi poskytovatelem služby a spotřebitelem.
Dobrý den pane Hnátku,
celou záležitost jsme řešili telefonicky a emailem. V tuto chvíli je dlužná částka uhrazena a neevidujeme z Vaší strany žádné závazky.
S pozdravem
Lenka Flašarová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.