Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 05.01.2016 jsem přes e-shop Euronics zakoupil dotykový tablet Lenovo IdeaTab A10-70 10 za 4.990,00,- Kč.
Do poloviny října 2016 fungoval k plné spokojenosti, bez zjevné příčiny se však přestal nabíjet, fungoval však dále, a to až do úplného vybití baterie. Protože ani po vyzkoušení jiné nabíječky, taktéž Lenovo, ho nebylo možné nabít, dne 20.10.2016 jsem ho prostřednictvím prodejny Euronics OC Europark Štěrboholy předal k reklamaci.
Dne 10.11.2016 mi byl v prodejně Euronics OC Europark Štěrboholy vrácen, kdy jsem se z protokolu o opravě dozvěděl, že reklamace byla zamítnuta, a to z důvodu: mechanicky poškozeno (komplet), příčinnou problému zařízení je vadná základní deska. Odhadovaná cena opravy je 4.423,68,- Kč.
K věci bych chtěl dodat, že tablet byl používán v pouzdru, neupadl, nemá na sobě žádnou oděrku, která by to prokazovala, nikdy nebyl rozmontován.
Na internetu jsem si o těchto případech u tabletu Lenovo přečetl několik příspěvků, nikdy však se špatnou zkušeností u společnosti Euronics. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat?
IdeaTab A10-70 10 IMEI: 863183026829242 model A7600_3G SN HJH0VCS4
Prosím opravu, výměnu tabletu, vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.
Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.