Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v srpnu 2016 jsem v místě sveho bydliště udělal s 2 pracovníky firmy Lomax objednávku na garážova vrata (sekční garažová vrata DELTA privátní P). S techniky jsem vybíral barvu podle vzorníku o velikosti barev cca 4x1cm tak, aby barva ladila s okny. Na místě jsme se všichni tři shodli na určitém odstínu barvy garážových vrat. Za tuto barvu mi byl naúčtován příplatek 3857,53 Kč bez DPH .Firma Lomax mi však nedodala před zhotevením garažových vrat žádný zkušební vzorek, na kterém bych barvu potvrdil. Dne 5.10. 2016 byla provedena instalace garážových vrat. Ještě před začátkem instalace, jsem pracovníky upozornil, že barva garažových vrat neodpovídá barvě oken, tak jak jsem požadoval. Výhrady k barvě byly uvedeny i v předávacím protokolu a pracovníky firmy Lomax mi byla přislíbena do 2 dnů návštěva technika, který by barvu posoudil. Technik se však nedostavil, proto jsem dne 9.10.2016 písemně podal reklamaci. Následně se dostavili stejní technici z firmy Lomax, kteří se mnou vybírali při objednávce požadovanou barvu a shodli jsme se, že barva neodpovídá barvě oken. Přislíbili, že se vrata znovu nastříkají. Za dva týdny přivezli 2 vzorky velikosti 15x15 cm z kterých jsem si jeden vybral. Dne 8.11.2016 mi emailem přišla zamítnutá reklamace s následujícím odůvodněním : Nově vybraná barva je o několik odstínů tmavší, je výrazně tmavší, než Vámi původně vybraná barva. Podotýkám, že na původně vybrané barvě jsem se shodl s oběma techniky a nebyl mi poskytnut žádný zkušební vzorek před montáží garážových vrat, na kterém bych barvu potvrdil. Také mi bylo nabídnuta možnost přestříkání garážových vrat za cenu 6670 Kč s DPH. S touto nabídkou však nesouhlasím a požaduji bezplatné přestříkání garážových vrat.
sekční garážová vrata DELTA privátní P
požaduji bezplatné přestříkání garážových vrat
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal, věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy. Liší-li se jakost určená ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje smlouva (smlouvu je možné sjednat i ústně). Pokud bylo ve smlouvě sjednáno, že barva garážových vrat má odpovídat barvě oken, je prodávající povinen dodat zboží v jakosti podle tohoto smluvního ujednání.
Neodpovídá-li věc vzorku nebo nemá-li vlastnosti, které byly sjednány ve smlouvě, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).
Dobrý den,
při objednávce byl zákazníkovi nabídnut výběr barvy ze dvou standardizovaných barevných vzorníků (RAL a NCS), kde je cca 2 tisíce barevných odstínů. Zákazník si vybral barvu NCSS6030-Y70R a stvrdil svůj výběr podpisem na smlouvě. Po montáži vrat zákazník reklamoval špatně dodanou barvu. Na přijatou reklamaci společnost LOMAX obratem reagovala. Technici posuzovali shodu dodané barvy s vybraným odstínem uvedeným ve smlouvě dle vzorníku NCS. Barva na vratech fyzicky odpovídá barvě vybrané zákazníkem, přesně jak je uvedeno ve smlouvě. Reklamace byla tedy zamítnuta. Technici se se zákazníkem dohodli, že obě strany mají zájem situaci řešit a proto jsme připravily dva barevně odlišné vzorky barev od původní zákazníkovi objednávky. Při této dohodě se zákazník vyjádřil, že počítá s finančním nákladem na přelakování.
Přibližně po 14ti dnech předal technik společnosti LOMAX zákazníkovi připravené vzorky, nalakované do nově vybraných barev. Zákazník si vybral vzorek v barvě RAL 8016. Zde je nutné uvést, že barva RAL 8016 je výrazně tmavší oproti původně zákazníkem vybrané barvě NCSS6030-Y70R. Společnosti LOMAX záleží na spokojenosti zákazníka a proto byla zákazníkovi nabídnuta nadstandardní sleva za přelakování vratových panelů za cenu 5.800,-Kč bez DPH, včetně demontáže a montáže vratových panelů, kompletního seřízení garážových vrat a dopravy. Na uvedenou nabídku zákazník nereagoval.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.