Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych se s Vámi podělil o případ, který se mi stal již podruhé. Jezdím pravidelně s Českými dráhami na lince Ústí nad Labem hl.n. - Praha hl. n.
Vzhledem k tomu, že bych rád v 21. století cestoval jako člověk, kupuji si jízdenky přes internet, kde k tomu mám zdarma i místenku. Problém je v tom, že ve všech vlacích rychlíku, které na tomto úseku jezdí, jezdí jeden nový hezký vagón (který má normální sedačky, zásuvky a klimatizaci). V tomto celém vagóně jsou kupé vyrezervována pro cestující s jízdním kolem, cestující s dětmi do 10-ti let, tělesně postižené a poté jeden dámský oddíl.
Vždy si tedy zarezervuji místenku na místo pro cestující s dětmi do 10 let, systém ČD Vám to v objednávce umožní, ale vyskočí na Vás okénko, že pokud je ve vlaku jiné možné místo, ať neobsazuji místo pro děti (to však v pouze webové verzi)!
Je vlastně jedno, kam si místenku uděláte, protože vždycky něco porušíte, pokud chcete cestovat jako člověk a ne ve 30 let starých vagónech z doby socialismu.
Nikdy to žádný z průvodčích neřešil, nicméně už po druhé jsem se setkal s průvodčí s osobním číslem 40547.
Tato dámo mi má hrozně za zlé, že si dělám místenku na místo vyhrazené pro děti např. ve 21:30, kdy tedy dle mého názoru by měly už spát. Situaci jsem přešel a napsal vyjádření na ČD, že paní se chovala poněkud arogantně. Začala na mě tenkrát křičet, že místenka je neplatná.
Situace se opakovala nyní ve čtvrtek, kdy ta samá průvodčí mi povýšeně oznámila, že si dělám rezervaci na místo, kde sedět nemám. Oznámil jsem jí důvod, proč to dělám, že jsem student, chci seět trochu normálně, mít si kam položit NTB a připojit se k zásuvce. Zeptala se mě s naprostým opovrhnutím: "To jako myslíte vážně? Takovou výmluvu jsem ještě neslyšela." Vysvětlil jsem jí, že si sem dělám rezervaci běžně a že respektuji, že místo je pro někoho vyhrazeno, když přijde maminka s dítětem, tak že je samozřejmě pustím sednout (nejsem takový ignorant).
Bylo mi však vysvětleno, že nedbám pravidel ČD, že je za to nově pokuta (100 Kč na místě nebo 500 Kč domů poštou) a že vlastně není jakkoli trestné na tom místě sedět, ale dělat si na něj místenku.
Nad chováním této průvodčí se zarazilo hned několik cestujících sedící se mnou v jednom kupé + upozorňovala v každém dalším kupé, že je to zakázané a že to dělat nemají (nemá smysl řešit to, že cizinci, který jí vůbec nerozuměl, se to snažila vysvětlit česky).
Rád bych se tedy optal, opravdu mohu dostat pokutu za to, že si udělám rezervaci místa na místo, které je pro někoho vyhrazené? A opravdu můžu dostat pokutu za to, když si to sjednám v aplikaci Můj vlak, kde toto není ani napsáno?
Mnohokrát Vám děkuji za odpověď.
Rád bych se dozvěděl o možné pokutě, přijde mi jako nesmyslná, dále bych rád získat nějaký papír od společnosti ČD, která by mi potvrdila, že mohu jezdit s místenkou na tomto místě s tím, že když bude potřeba, uvolním místo příchozí mamince s dítětem.
Nerad bych se hádal s průvodčí.
|
Tweet |
Ve smluvních přepravních podmínkách Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/sppo-zmena-09-final.pdf) je uvedeno v článku 96. následující:
Poruší-li cestující přepravní podmínky tím, že uvolní neoprávněně obsazené místo cestujícímu, který má právo na jeho obsazení, až po výzvě pověřeného zaměstnance ČD nebo tím, že si zakoupí na eShop ČD místenku na místo s přednostním určením, na které nemůže prokázat nárok, zaplatí za každé takto obsazené místo přirážku 500 Kč dle tarifu TR 10.
96. 1. Přirážka bude snížena na 100 Kč, pokud ji cestující zaplatí na místě nebo u pokladní přepážky do 14 dnů ode dne vzniku povinnosti zaplatit dlužnou částku. Pokud se cestující nedostaví k úhradě pohledávky ani dle čl. 77. 2. SPPO, bude přistoupeno dle čl. 77. 3. SPPO k právnímu vymáhání.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.