Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 31.7.2016 jsem si zakoupila boty v prodejně CCC, ul. Českomoravská 2450, Praha 9. Boty jsem nosila necelé dva měsíce. 14 dní na dovolené na večerní procházky a po návratu domů na cestu do a z práce. V práci nosím služební obuv. Cesta do práce mi trvá cca 30 min.a domů to samé.A to většinu ještě jedu MHD.V polovině měsíce září mi u boty praskl pásek kolem nohy, na druhé botě je naprasklý. 8. 10.2016 jsem šla boty reklamovat do prodejny. Zde mi byla nabídnuta výměna za jiné boty. Jenže mám velikost 41 a mám problém si tam nějaké boty vybrat. A také jsem již neměla důvěru k této značce. Požádala jsem tedy o vrácení peněz. Bylo mi sděleno, že tedy reklamaci pošlou k posouzení. Pro úplnost uvádím, že po dobu vyřizování mé reklamace tam čekali další čtyři zákazníci na vyřízení reklamace. 27.10.2016 jsem se dostavila do prodejny a bylo mi sděleno, že reklamace byla zamítnuta. Že jsem si vlastně vadu způsobila sama tím, že jsem boty nosila. Při chůzi prý vyvíjím značné síly, která při běžném používání obuvi není nutná. S tím já nemohu souhlasit. Vadu chůze žádnou nemám. A boty nosím obvykle 2 a více let. Zatím jsem žádné boty koupené v jiné prodejně nemusela reklamovat. Dívala jsem se na netu i na recenze na tuto obuv. Je škoda, že jsem se nepodívala ještě před nákupem. I prodavačka této firmy odrazuje od nákupu této obuvi. Dle ní je nekvalitní a to já si myslím také.
obuv INBLU OVO4ET023, kód produktu 2220514990064
S ohledem na výše uvedené skutečnosti bych ráda znovu požádala o vrácení peněz. Ráda bych si koupila boty nové a funkční.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážená paní Lisová,
po opětovném přezkoumání Vaší reklamace obuvi INBLU shledáváme Vaší reklamaci jako oprávněnou. Dostavte se, prosím, do prodejny CCC Harfa k uzavření reklamace. Bude Vám vracena hotovost.
S pozdravem,
CCC Czech, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.