Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pokoušel jsem se reklamovat notebook Lenovo Ideapa Yoga 2 s celkem 6-ti závadami, které jsou poměrně běžné u ostatních uživatelů (nefunkční dotyk. display, špatná funkce touchpadu apod.).
Servisní firma MEDION reklamaci neschválila z důvodu mechanického poškození (nalomený pant - vypočet ceny opravy 4.160,68Kč vč. DPH za materiál a příslušenství) se slovy“ „Po diagnostice Vašeho prístroje bylo zjišteno, že jej nelze opravit v rámci záruky”.
Nicméně je zcela evidentní, že se jedná o chybu několika částí, jelikož je u rozpisu opravy nadále popisují jako vyměněné v rámci záruky a pouze onen pant (+material s tím spojený) je vyčislen k platbě. Fakturu jsem samozřejmě okamžitě zaplatil, ale je to už přes 30 dní a notebook stále nemám. Otázka tedy zní: "Je možné aby vyrobce zamítl záruku “formálně” a i přes to opravil, tudíž se vyhnul limitu 30 dní a případných dalších poviností?
Lenovo Ideapad Yoga 2 13"
Vrácení pořizovací hodnoty.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Pokud spotřebitel souhlasil s mimozáruční opravou věci, není již prodávající povinen vyřídit tuto opravu ve výše uvedené lhůtě. V takovém případě bude rozhodné, na jaké době se spotřebitel s prodávajícím domluvili.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, neměl by přistoupit na placenou mimozáruční opravu. Místo toho je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru.
Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.