Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.10.2016 jsem si na www.zboziakce.cz objednala zboží.Za zboží jsem zaplatila dne 17.10.2016 částku 3005,-Kč na účet prodávající 2970146173/0800.Dne 22.10.2016 jsem psala mail,jak to s objednávkou vypadá.Dne 23.10.prodávající odpověděla,že čeká na dodávku 1 položky z mé objednávky a jak jí bude mít,hned pošle.Dne 24.10.jsem psala mail,že zboží nutně potřebuji,ať pošle nekompletní dodávku a z ceny nedodaného zboží odečte náklady na poštovné.(nad 3000,-bylo zdarma)a rozdíl mi vrátí na účet nebo ať stornuje celou objednávku a vrátí peníze.Na to mi přišla odpověď,že balíček bude zítra (25.10.)odeslán.Do 31.10.nic nepřišlo,tak jsem žádala o podací číslo zásilky.Dne 1.11.jsem psala další mail s prosbou o vyjádření,jak to vypadá s mojí objednávkou.Když ani na toto prodávající nereagovala,napsala jsem ji dne 4.11.,že naposledy žádám vrácení částky 3005,-Kč na můj účet a pokud do 10.11.nebudu peníze mít,tak předávám celou věc Policii a ČOI.Na to mi prodávající odepsala,že popletla adresy a že do 11.11.mi bude balíček doručen.Když nepřišel,psala jsem o podací číslo zásilky a pokud nic neposlala, tak ať mi vrátí peníze.Od té doby nereaguje.
Rychleschnoucí ručník 3ks za 69,-,hodiny Frozen 2ks za 399,-,Scholl Velvet Smooth Diamond růžový za 299,-,hřeben Frozen 2ks za 119,-,osuška Papoušek za 139,-,osuška Tygr za 119,-,povlečení Frozen 3ks za 269,-,robo-želva růžová za 199,-, magnetická kostka Neocube za 299,-
Žádám o okamžité vrácení peněz na můj účet, zboží již zaslat nechci, protože dle stížností kupujících zboží neodpovídá tomu, co prodávající nabízí a nechci řešit případné reklamace.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní jej spotřebitelka, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření, případně jej uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dne 2.12.2016 si paní Radová převzala písemné odstoupení od smlouvy, které jsem jí poslala. Dne 9.12.2016 mi s omluvou vrátila na účet celkovou částku mé nedodané objednávky, což jsem nečekala a jsem velice ráda, protože dle stížností jiných zákazníku zboží od ní jsou padělky a pak se musí řešit reklamace. Nevím, zda paní Radová takto jedná úmyslně nebo jen nezvládá chod svého e-shopu. Nyní již budu opatrná a než něco zaplatím, tak si obchod prověřím.