Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
ALZA.cz
V pátek 11.11.2016 jsem si v internetovém obchodě ALZA.cz objednala zboží, v celkové ceně 1005,- Kč , na dopravné mi byla poskytnuta sleva 100%. Dle instrukcí jsem přes platební bránu ihned zaplatila. Dopravu, jsem na základě reklamy a nabídky na stránkách prodejce zvolila do druhého dne, kde výběr přepravce určil prodejce. Jednalo se o doručení i o sobotě a neděli, které je tak touto firmou propagováno. Zvolili firmu Zavolej si kurýra. Email, který přišel v pátek 11.11.2016 ve 23,32 mi bylo sděleno, že zásilka byla předána přepravci a ,, frčí k vám¨¨.Do této chvíle jsem byla spokojená, jak to hezky funguje a zítra se mohu těšit na dodání zásilky. Chyba, radovat se předčasně.
V sobotu 12.11.2016 čekám na sms a dodání zásilky. Čekala jsem do 18,32h, a když stále sms ani telefon ani email natož zásilka, nebyla, kontaktovala jsem přepravce na dispečinku, kde mi bylo sděleno, že fyzicky mou zásilku od Alzy neobdrželi, a nejsem jediná, která dohledává svou zásilku. Kontaktovala jsem Inko linku Alzy, kde mi bylo sděleno, že zásilku předali 11.11.2016 večer přepravci. Co s tím, když jsem sdělila, že přepravce jí údajně od prodejce neobdržel mi operátorka nebyla schopná sdělit. Jediné co mi bylo sděleno, podejte si stížnost na našich internetových stránkách.
Další telefonát na přepravce, kde jsme se domluvili, že si zavolám v neděli 13.11.2016, jestli se zásilka náhodou neobjevila, v další expedici od Alzy. Neděle 13.11.2016 od rána opět telefonování do Alzy a na Kurýra, leč zásilka Předána- neobdržel. Na dotaz na Alze mi bylo sděleno, že neví kde je, a že stím nemohou nic dělat. Po několikátém hovoru s Alzou mi došla trpělivost a začala jsem být velmi nepříjemná, leč slušná, odpovědí mi byli omluvy, žádosti o strpení a vyčkání na email. To, že jsem zákazník, který si zaplatil zboží a na základě reklamy zvolil víkendové dodání v podstatě nikoho nezajímalo. Na stránkách FB ALZA.cz jsem zjistila, že je nás víc kdo nedostali zásilku objednanou s víkendovou dopravou. No zkusila jsem učinit dotaz i zde, odpovědí mi byl email
,, Vaše objednávka 162138808, která měla být doručena přepravní službou Zavolej si kurýra.cz (víkendové doručení), byla bohužel z technického důvodu zpožděna.
Velice se Vám omlouváme za způsobené komplikace.¨¨
No to by jeden neřekl. Tak zpožděna nebo předána?
V pondělí opět telefonování, zjišťování, vyjádření přepravce, že zásilku neobdrželi, a ALZA - omlouváme se, prosíme o strpení, byl učiněn dotaz na přepravce ( nevím, jaký a kde, v té době já už od nich měla vyjádření, že zásilku neobdrželi v emailu), musíme zjistit, kde se zásilka nachází. No to já bych taky ráda věděla, když už jsem si jí zaplatila.
Z jednání firmy ALZA cz. mám pocit, že mne podvedli. Hlavně z jejich strany je velmi nekorektní jednání 1. klamavou reklamou (víkendové doručení),
2. přenecháním dohledávání zásilky na zákazníka ( já si musela volat na dopravce, abych hned zjistila 12.11.2016 výsledek na straně přepravce, prodejce ještě v pondělí 14.11.2016 tvrdil, že byla předána přepravci)
3 . neochota celý problém řešit k co nejrychlejší nápravě pro spokojenost zákazníka
Je téměř jisté, že moje následné nenakupování u ALZY ji neohrozí, a můj nákup je pro něj v drobných, ale to přeci neznamená, že mne, popř. další drobné zákazníky může tato firma podvádět. Je pondělí 14.11.2016 14h nějaké řešení mi stále není známo, peníze, já už na účtu nemám, prodejce je ještě nemá připsané, tak dle slov operátorky jsem ještě neuhradila. Ono vůbec za tyto 3 dny jsem poznala několik druhů operátorů. Z jedné strany mi je jich líto, protože oni jsou ti, kteří to odnášejí, ale já jinou možnost než telefon na operátory, popř. email nemám.
Je škoda, že si takovéto jednání nechá mnoho z nás líbit, protože o to víc si potom k nám všem takovéto firmy dovolí, popř. to zkusí co jim dovolíme.
¨¨¨¨
zamezení prodejci klamání spotřebitele
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta, jedná se o porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti. Pokud společnost porušila svou smluvní povinnost, mohla by spotřebitelka žádat náhradu škody, která jí v souvislosti s porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla.
Kdyby společnost slibovanou službu vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Vážená paní Madejová,
velmi mě mrzí vzniklá situace. Dle ověření jste již vše vyřešila ještě před zveřejněním tohoto podnětu s našimi pracovníky na zákaznické podpoře.
Omlouvám se, že u Vaší objednávky neproběhlo dodání v pořádku. Zásilku jsme převzali od původního dopravce a zaslali Vám ji obratem prostřednictvím jiné dopravní společnosti. Následující pracovní den pak již došlo ke správnému doručení zásilky.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.