Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
dne 30.9.2016 jsem uzavřel telefonicky kupní smlouvu na dodávku holicího strojku. Následně po uvědomnění si chyby jsem s souladu s doporučením dTestu odeslal "oznámení o odstoupení od kupní smlouvy".
Toto bylo učiněno písemně doporučenou poštou téhož dne na výše uvedenou adresu fy. v Praze. Dne 4.10. mi zprávou do telefonu potvdila Česká pošta předání zásilky adresátovi. Přesto mi byla dne 10.11. tr. vhozena bez potvrzenky do poštovní schránky zásilka odmítnutého holicího strojku.
Ignorovat zaslání nepřevzaté zásilky či její vrácení na dodavatele s vydáním dalších finančních prostředků na doporučenou zásilku s novým "odstoupením od kupní smlouvy?
Děkuji.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel odstoupení od kupní smlouvy zaslal na správnou adresu a má dodejku, kterou může prokázat zaslání dopisu, pak lze tvrdit, že řádně odstoupil od uzavřené kupní smlouvy po telefonu se společností Westerfield. Na balíček, co spotřebiteli nyní přišel, je nutné nahlížet jako na neobjednané plnění podle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takový balíček nemusí spotřebitel přebírat, platit ani vracet.
Doporučujeme však pro předcházení budoucím sporům zaslat společnosti doporučeně a s dodejkou dopis Odmítnutí neobjednaného plnění, ke kterému je třeba přiložit kopii učiněného odstoupení a kopii dodejky. Vzor takového dopisu lze nalézt v následujícím odkazu: https://www.dtest.cz/clanek-3501/odmitnuti-zasilani-neobjednaneho-zbozi
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.