Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den smlouvu u stávajícího dodavatele jsem uzavřel 7.12.2010 s dobou ukončení 24 měsíců. Dodávka elektřiny realizována od 1.5.2011.Od společností BE jsem přijal nabídku na levnější elekřinu a uzavřel smlouvu na dodávku elektřiny na dobu neurčitu dne 10.11.2015 s podepsáním plné moci. Po té my stávající dodavatel dal výhodnější nabídku a řekli že s odstoupením smlouvy problémy nebudou.Přeposlali my poštou odstoupení od smlouvy + odvolání žádosti o ukončení smlouvy u centropolu, které jsem podepsal a poslal dne 21.10.2016. Dnes 15.11.2016 my přišlo z BE uhradit deaktivační poplatek 6050 Kč s datem splatnosti 18.11.2016. Zatím jsem volal do centropolu, kde my pani zdělila abych zatím rozhodně nic neplatil, že to podá na oddělení zabývajícími se těmito problémy. Rozhodně jsem nečekal takový problémy jelikož si myslím že k odběru ani nedošlo. Momentálně nevím co dále dělat jestli zaplatit nebo ne.Rozhodně se nechci dostat do registrů dlužníku a platit tak velkou sumu taky ne. Předem děkuji za pomoc s problémem.
produktová řada Jubileum od Bohemia Energy entity s.r.o.
zrušit deaktivační poplatek
|
Tweet |
Energetický zákon umožňuje od 1. ledna 2016 vypovědět smlouvy o dodávce energií uzavírané na dálku či s podomním prodejcem ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vydal 28. dubna 2016 stanovisko, že lhůta pro podání výpovědi smlouvy uzavřené na dálku či s podomním obchodníkem běží ode dne uzavření smlouvy, i když energetický zákon výslovně neuvádí počátek lhůty pro podání výpovědi. Lhůta tedy končí 15. den po zahájení dodávky.
Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.
Již před novelou energetického zákona bylo možné odstupovat od smluv uzavíraných bez současné fyzické přítomnosti dodavatele a spotřebitele (tzv. distančních smluv) a od smluv uzavíraných mimo obvyklé obchodní prostory. Jde o smlouvy sjednané například prostřednictvím internetu či telefonu a o smlouvy uzavřené s podomním či pouličním prodejcem. Od takových smluv je možné odstoupit ve lhůtě 14 dnů od jejich uzavření. Smlouva se tím ruší od počátku.
Dobrý den, pane Lechu,
podle kontroly informačního systému dodavatele jste byl o výsledku reklamace smluvního poplatku informován dne 23.11.2016 písemně. Prosím o sdělení, zdali je vše v pořádku a Váš požadavek byl vyřešen především k Vaší spokojenosti.
V opačném případě se na mě neváhejte znovu obrátit.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Ano, vše je v pořádku. Přišlo písemně zrušení poplatku a akceptovali výpověď. Děkuji Vám za pomoc. :)
Dobrý den, pane Lechu,
děkuji za zpětnou vazbu, prosím o uzavření tohoto požadavku.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Hodnocení: