Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rovněž tak jako předchozí stěžovatelé jsem obdržela fakturu na LED žárovky od BLUE OCEAN Managment, s.r.o.
Dne 10.6.2015 jsem s podomním prodejcem uzavřela smlouvu s tím,že cituji" Po podpisu smlouvy s námi, Vám budeme hlídat ceny a všeobecné obchodní podmínky Vašeho současného dodavatele a v případě zvýšení ceny,či změny VOP se stáváte naším zákazníkem do 5 pracovních dnů.A zároveň si nechal podepsat plnou moc pro případ,že by současný dodavatel porušil podmínky. Prodejce přislíbil 6 ks LED žárovek zdarma. V té době jsem prodělávala onkologickou léčbu a prodejce byl velmi urputný. Už jen jeho chování bylo velmi nekorektní vzhledem ke zdravotnímu stavu. Žárovky mi byly doručeny kurýrem pár dní poté ZDARMA.Dne 11.6.2016 jsem od LAMA energy a.s. obdržela dopis s tím,že můj současný doddavatel převod zamítl. Po telefonické domluvě jsem 8.8.2016 odeslala "Odstoupení od smlouvy" u LAMA energy a.s. Dne 8.11.2016 jsem obdržela fakturu VF166137 od BLUE OCEAN Managment,s.r.o na částku 3,630 Kč. Bohužel nemůže dárek ZDARMA vrátit jelikož je použitý a uvedená částka se mi zdá předražená k běžné ceně tohoto produktu.
2x balení 3ks - 1x Philips LED(40W) E27 2700K a 1x Philips LED (25W) E14 2700K FR a 1x Philips LED 9,5W(60W) E27 2700K,3000K
Žádám o stornování vystavené faktury.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.
Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.
Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitelka odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky. Pokud by spotřebitelka žárovky již nemohla vrátit v neporušeném stavu, protože je použila, byla by povinna uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena na smlouvě.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitelka muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.