Společnost


BM ČESKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13248Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2016, před 8 lety

Josef Horn

Znění stížnosti

Dne 17.11.2016 jsem šel reklamovat žárovku do sporáku, kterou jsem koupil 30.10.2016 za 79,-Kč.
Na oddělení elektro mi prodavač tvrdil, že žárovky, které prodávají, jsou jiné, než ta, kterou reklamuji. Toto jsem důrazně odmítl a neshledal jsem žádný rozdíl mezi žárovkou na regálu u prodavače a tou reklamovanou - výrobce i parametry naprosto shodné. Dalším argumentem bylo, že reklamovaná žárovka je několik let používaná. Nevím, jak se to dá pohledově zjistit, ale není to pravda, proto jsem tento argument také odmítl. Dalším argumentem bylo, že jsem měl přijít s reklamací hned v den prodeje. Prostě tudy nejezdím často a dříve se mi to nehodilo, krom toho i kdyby žárovka svítila celou dobu od zakoupení do chvíle reklamace, její životnost by nebyla ještě u konce a nemyslím si, že by to něco na této záležitosti měnilo. Když jsem byl i nadále neodbytný a připadal si spíše jako zloděj a podvodník, než zákazník, sdělil mi prodavač klíčový argument, že na žárovky se žádná záruka nevztahuje a tento „spotřební materiál nelze reklamovat“. Vyhledal jsem vedoucího prodejny, ten mi po telefonátu na dané oddělení sdělil to samé, ubezpečil mě, že léta dělá v obchodě a dokonale ovládá legislativu (mimochodem stejně jako žárovku není možné reklamovat ani např. prasklé sedátko WC). O výsledku reklamace a svém stanovisku mi odmítl dát písemné vyjádření a dále celou věc neřešil.
Požádal jsem tedy o písemné stanovisko na situaci na dostupnou mailovou adresu společnosti - zatím bez odpovědi.
Co s tím?
S pozdravem Horn


Produkt

Žárovka do trouby Philips T22 25WE14


Požadované řešení

Písemná omluva vedení společnosti
Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 15:54, před 8 lety

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající toto potvrzení nevydá, porušila tím společnost svou zákonnou povinnost dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za takové jednání může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. I kdyby byla životnost výrobku kratší než 24 měsíců, je stále možné jej reklamovat.

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nereaguje-li prodávající na výzvy spotřebitele, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2017 21:09, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.