Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dovoluji se na Vás obrátit se stížnosti ohledně společnosti Dormeo, u které jsem zakoupil přes internet v e-shopu zboží (přistýlku s polštářem). Po zakoupení mi bylo telefonicky vnuceno členství v Dormeo klubu na tři měsíce, které se stalo ihned součástí objednávky, a bez kterého nebylo možno zaslané zboží převzít, přestože jsem žádal o zrušení členství, jak telefonicky na infolince, tak písemně emailem.
Zboží jsem nakonec při převzetí i s členstvím uhradil, avšak následně jsem několikrát bezúspěšně emailem žádal o odstranění veškerých mých osobních údajů z databáze Dormea, vše v souladu s oficiálními informacemi uvedenými na stránkách Dormea(viz http://www.dormeo.cz/faq/).
Ze strany zákaznického servisu (konkrétně paní Blanky Šafaříkové, se kterou jsem po celou dobu jednal) mi bylo emailem sděleno, že v případě odstranění osobních údajů, nebudu moci zakoupenou věc reklamovat.
Na základě rady Dtestu jsem opětovně opakovaně na všechny emailové adresy společnosti Top shopu Dormeo zažádal o odstranění os. údajů s uvedením paragrafů z občanského zákoníku a nakonec mi bylo dne 14.11.2016 milostivě emailem sděleno, "...pokud si ponechám účtenky a dodací listy, tak mé iniciály odstraní." Odpověděl jsem, že trvám na odstranění osobních údajů a nezasílání komerčních nabídek a emailů, a přeji si po odstranění všech osobních údajů být o tom informován. Dosud se nic v této věci nezměnilo, mé osobní údaje nadále lze zobrazit v zákaznické databázi.
Požaduji odstranění veškerých mých údajů ze všech databází Dormea Topshop a jejich externích partnerů a nepřeji si zasílat komerční emaily.
Předem děkuji za pomoc při vyřizování stížnosti.
S pozdravem
Radim Stanovský
Žádám odstranění veškerých mých údajů ze všech databází Dormea Topshop a Studia moderna s.r.o. a jejich externích partnerů a nepřeji si zasílání žádných komerčních emailů.
|
Tweet |
Pokud již bylo z kupní smlouvy plněno (spotřebitel za zboží zaplatil a prodávající zboží dodal), odpadl také důvod, pro který je možné osobní údaje bez souhlasu spotřebitele uchovávat. Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je také možné vyhledat na následující webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Odejme-li spotřebitel souhlas se zpracováním jeho osobních údajů, nepřichází však o právo věc reklamovat, pokud by se na ní v průběhu dvaceti čtyř měsíců od převzetí vyskytla vada. K uplatnění práv z vadného plnění je nutné prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. Jako důkaz by mohl posloužit doklad o zaplacení zboží nebo záruční list.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.