Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13270Průvodčí neměl dostatek hotovosti na vrácení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2016, před 8 lety

Dagmar Plhalová

Znění stížnosti

Dobrý den , 17.11.2016 jsem jela vlakem na akci z práce a měla jsem s sebou 1000,- Kč jízdenka stojí 17,- Kč průvodčí neměl na vrácení a arogantním způsobem mi oznámil , že není povinnen na takovou částku vracet , že mojí povinností je mít adekvátní sumu na jízdenku a že pokud nezaplatím mě vyhodí z vlaku.Nabízela jsem mu řešení až dojedeme do cílové stanice rozměním si peníze v té restauraci co jsme měli akci,která je hned vedle nádraží a vlak zde čeká cca 5 min než odjede - na to nepřistoupil a nechal stát vlak s tím že mu mám dát RČ nebo číslo OP (má na to vůbec právo) on mi vydá poukaz k vyplacení hotovosti na 983,-Kč a s tím si mám jít na jakoukoli pokladnu čd , která ten den byla zavřená,protože byl státní svátek. Ráda bych věděla jakou nominální hodnotu s sebou musím mít , abych mohla jet vlakem? Ještě že to takto nefunguje všude nedokážu si představit , že bych si musela rozměnit než půjdu s 1000,- Kč koupit chléb v hodnotě 30,- Kč


Produkt

poukaz k vyplacení hotovosti důvod : nemožnost vrácení přeplatku výdejce 6871


Požadované řešení

Jaká práva mám já jako zákazník a povinnosti on jako zaměstnanec ( jakou hotovost musí mít průvodčí při nástupu do práce)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2016 11:32, před 8 lety

Pokud byla bankovka platná a celá, je zaměstnanec společnosti dle zákona o oběhu bankovek a mincí povinen tuto bankovku přijmout. Zaměstnanec však není povinen mít u sebe hotovost na vrácení.

Pokud cestující použije bankovku v nominální hodnotě vyšší než 1000 Kč nebo 50 EUR a zaměstnanec Českých drah nebude mít hotovost na vrácení, tak dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen VOP) může zaměstnanec Českých drah cestujícímu nabídnout vydání poukazu k výplatě hotovosti na částku, kterou nemohl vyplatit, a to po předložení osobního dokladu cestujícího, nebo může platbu odmítnout. Poukaz je dle VOP platný 30 dní, v době jeho platnosti ho lze předložit u pokladní přepážky s osobním dokladem k proplacení formou výplaty uvedené částky v hotovosti v Kč. Po uplynutí doby platnosti poukazu bude na základě žádosti cestujícího částka zaslána na jeho bankovní účet, případně poštovní poukázkou na jeho adresu po odečtení poštovného.

VOP však neupravují případ, kdy je placeno bankovkou v nominální hodnotě 1000 Kč a nižší a zaměstnanec společnosti nemá na vrácení. Domníváme se však, že se analogicky může použít výše uvedené pravidlo (je tedy možné nabídnout vydání poukazu). Ve VOP není ani upravena povinnost zaměstnance společnosti mít u sebe určitou hotovost. Jelikož ale VOP upravují vystavení poukazu při placení bankovek v nominální hodnotě vyšší než 1000 Kč, je možné, že interní předpisy pro zaměstnance společnosti upravují povinnost mít u sebe určitou hotovost. Tato pravidla jsou však závazná pouze mezi společností a jejími zaměstnanci. V případě porušení této povinnosti by byl zaměstnanec odpovědný pouze společnosti.

Pokud zaměstnanec společnosti bankovku přijme, ale nemá na vrácení, vzniká spotřebitelce pohledávka vůči společnosti na vyplacení hotovosti v částce, která měla být vrácena. Společnost je následně povinna plnit bez zbytečného odkladu. Pokud by tak neučinila, mohla by spotřebitelka následně žádat navíc i zákonný úrok z prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2017 20:31, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.