Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13278Neprofesionální jednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2016, před 8 lety

Richard Kufner

Znění stížnosti

Reklamace na alza bych přirovnal k návštěvě penny marketu a i tam o elektronice nejspíš vědí vice, než v tom jejich servisním středisku, nebo kdo ví kam to posílají. Momentálně mám ve výše zmíněném „(obchodě)“ dvě reklamace, netrpělivě čekám co si opět vymyslí za výmluvy, pokud bude problém, určitě sem popíši všechny detaily obou reklamací a i těch z minulosti, kdy mě doslova zametli pod stůl.


Produkt

klávesnice razer chroma, grafická karta MSI R9 270x 2G, koss porta pro (doživotní), Beats Studio 2.0


Požadované řešení

dobropisy/oprava výměna za jiné zboži je mi to jedno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 08:51, před 8 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2016 10:48, před 8 lety

Vážený pane Kufnere,

veškeré reklamace jsou zasílané do autorizovaného střediska dané značky. Pokud cokoliv podle Vás neproběhne v případě aktuálně podaných reklamací v pořádku, neváhejte se na nás obrátit skrze kontaktní formulář s upřesněním čísel reklamací. Rádi pro Vás vše dořešíme.

S přáním pěkného dne,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2017 11:27, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.1.2017 23:41, před 8 lety


Richard Kufner

Hodnocení:

Komentář: reklamace grafické karty: artefakty na obrazovce = (výrobní vada) reklamace zamítnuta z důvodu ulomené lopatky na ventilátoru chladiče alza.cz logic :D je dobré nakupovat na alze, ale do budoucna bych rozhodně nepočítal s uspokojivě vyřešenou reklamací.