Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obracím se na Vás ohledně vrácení přeplatku za období 18.2.2015 - 14.1.2016. Vyúčtování bylo vystaveno na mou matku, která zemřela v roce 2014. Po matčině smrti jsem veškeré výdaje prokazatelně platil ze svého účtu, proto jsem velmi znepokojen, že se společnost RWE nemá k vydání přeplatků. Peníze, které jsem přeplatil mi nyní velmi chybí. Má rodina musí vyžít pouze z mého příjmu, protože manželka pečuje o postiženého syna a jsme v tíživé životní situaci. Společnost Rwe jsem kontaktoval a sdělili mi,že musí být ukonceno dědické řízení.To se ale stále vleče a není a to mou vinnou.Obrátil jsem se i na právní poradnu,kde mi sdělili,že jednání Rwe je protiprávní a pokud doložím,že jsem platil zálohy ze svého účtu,přeplatek jsou mi povinni vrátit.
Vyúčtování za dodávky plynu
Vrácení přeplatku
|
Tweet |
V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.
Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.
V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.
Spotřebitel by mohl rovněž zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby mimosoudního řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.