Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13279Vrácení přeplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 56 minut

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2016, před 8 lety

Dušan Kalandra

Znění stížnosti

obracím se na Vás ohledně vrácení přeplatku za období 18.2.2015 - 14.1.2016. Vyúčtování bylo vystaveno na mou matku, která zemřela v roce 2014. Po matčině smrti jsem veškeré výdaje prokazatelně platil ze svého účtu, proto jsem velmi znepokojen, že se společnost RWE nemá k vydání přeplatků. Peníze, které jsem přeplatil mi nyní velmi chybí. Má rodina musí vyžít pouze z mého příjmu, protože manželka pečuje o postiženého syna a jsme v tíživé životní situaci. Společnost Rwe jsem kontaktoval a sdělili mi,že musí být ukonceno dědické řízení.To se ale stále vleče a není a to mou vinnou.Obrátil jsem se i na právní poradnu,kde mi sdělili,že jednání Rwe je protiprávní a pokud doložím,že jsem platil zálohy ze svého účtu,přeplatek jsou mi povinni vrátit.


Produkt

Vyúčtování za dodávky plynu


Požadované řešení

Vrácení přeplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 06:27, před 8 lety

V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.

Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.

V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.

Spotřebitel by mohl rovněž zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby mimosoudního řešení sporů jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.