Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13281Vrácení přeplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 24 minut

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2016, před 8 lety

Dušan Kalandra

Znění stížnosti

obracím se na Vás ohledně vrácení přeplatku za období 4.3.2015 - 14.1.2016, který činní 6524Kč. Vyúčtování bylo vystaveno na mou matku, která zemřela v roce 2014. Po matčině smrti jsem veškeré výdaje prokazatelně platil ze svého účtu, proto jsem velmi znepokojen, že se společnost Čez nemá k vydání přeplatků. Peníze, které jsem přeplatil mi nyní velmi chybí. Má rodina musí vyžít pouze z mého příjmu, protože manželka pečuje o postiženého syna a jsme v tíživé životní situaci. Kontaktoval jsem Čez a bylo mi sděleno, že přeplatky mohou vydat až po ukončení dědického řízení, které je zatím v nedohlednu. Obrátil jsem se proto na právní poradnu, kde mi bylo sděleno, že jednání Čez je protiprávní a jsou povinni vrátit mi peníze, které jsem prokazatelně zaplatil a mohu to dokázat.Podotýkám, že jsem znepokojen tím že energetické společnosti požadovaly v krátké době uhradit matčiny nedoplatky, ale přeplatky se jim vydat nechce. Obrátil jsem se i na ombudsmana Čez.


Produkt

dodávka elektřiny


Požadované řešení

Vrácení přeplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 06:11, před 8 lety

V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.

Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.

V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.

Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009

Spotřebitel by mohl rovněž zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.