Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obracím se na Vás ohledně vrácení přeplatku za období 4.3.2015 - 14.1.2016, který činní 6524Kč. Vyúčtování bylo vystaveno na mou matku, která zemřela v roce 2014. Po matčině smrti jsem veškeré výdaje prokazatelně platil ze svého účtu, proto jsem velmi znepokojen, že se společnost Čez nemá k vydání přeplatků. Peníze, které jsem přeplatil mi nyní velmi chybí. Má rodina musí vyžít pouze z mého příjmu, protože manželka pečuje o postiženého syna a jsme v tíživé životní situaci. Kontaktoval jsem Čez a bylo mi sděleno, že přeplatky mohou vydat až po ukončení dědického řízení, které je zatím v nedohlednu. Obrátil jsem se proto na právní poradnu, kde mi bylo sděleno, že jednání Čez je protiprávní a jsou povinni vrátit mi peníze, které jsem prokazatelně zaplatil a mohu to dokázat.Podotýkám, že jsem znepokojen tím že energetické společnosti požadovaly v krátké době uhradit matčiny nedoplatky, ale přeplatky se jim vydat nechce. Obrátil jsem se i na ombudsmana Čez.
dodávka elektřiny
Vrácení přeplatku
|
Tweet |
V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.
Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.
V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.
Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009
Spotřebitel by mohl rovněž zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.