Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13285Nedodání zboží a zrušení objednávky ze strany dodavatele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2016, před 8 lety

Pavel Crha

Znění stížnosti

Dne 3.10.2016 jsem objednal a online zaplatil tablet Vodafone Prime Tab 7. Zboží nebylo skladem, ale byl uveden očekávaný termín dodání.Objednávka byla řádně potvrzena ze strany dodavatele a uveden očekávaný termín dodání 7.10.2016. Poté jsem dostal emailem několik posunutí termínu dodání (25.10., 15.10.,22.10.,21.10.) a poté informaci, že není potvrzen termín dodání a mám potvrdit, že na zboží chci čekat, což jsem provedl jak osobně na pobočce, tak i přes kontaktní formulář. Poté jsem dostal informaci, že dané zboží nebude skladem, že zásilka měla nehodu a zboží je nedostupné. Dodavatel stránku s výrobkem odstranil ze svým www stránek. Odpověděl jsem, že i tak trvám na dodání a že věřím, že případ budou řešit v souladu s Obchodními podmínkami a zákony. Od té doby již žádná další informace ze strany dodavatele. Nyní (21.11.) při kontrole stavu jsem zjistil, že dodavatel vede objednávku jako zrušenou a dokonce ani nevrátil peníze (kontrolována karta, ze které byla platba provedena).


Produkt

Tablet Vodafone Prime Tab 7


Požadované řešení

Preferuji dodání zboží, v nabídce jej má např. Vodafone. Pochopil bych i nabídku např. 20% slevy na jiný tablet podobných parametrů z nabídky. Ale zrušit si objednávku a nevrátit peníze je naprosto nepřijatelné, to neodpovídá jménu firmy, která tvrdí, že je nejspolehlivější.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2016 08:37, před 8 lety

Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.

Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. Pokud se prodávajícímu zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas. Jedině kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny.

Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit rovněž na základě dohody stran. Pokud by k takové dohodě o zrušení kupní smlouvy došlo, je pak povinností prodejce vrátit kupujícímu zaplacenou cenu za nedodané zboží. Společnost má tedy povinnost vydat přijaté peněžní prostředky. Nepostupuje-li tak, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému. Spotřebitel by měl společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací k této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 20:57, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.