Počet nahlášených stížností: | 167 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem zde navigaci 7 GPS s češtinou a doživotní aktualizací map. Neobdržela jsem k ní žádný návod. Ten jsem si stáhla na internetu. Navigace ovšem nekomunikovala s mým notebookem, nakonec nešla ani zapnout. Takže jsem ji reklamovala jako nevyhovující zboží a 18.10.2016 jsem ji odeslala se všemi náležitostmi, které mají uvedeny v reklamačním řádu zpět na jejich uvedenou adresu. Celých třicet dní poté se vůbec nic nedělo, žádné oznámení o obdržení zásilky, žádná zpráva o řešení reklamace. Proto jsem poslala již 4 emaily s dotazem, pouze na první mi přišla automatická odpověď, ve které mi slíbili reakci do 24 hodin, což se nestalo. Podle mého názoru je to jasné porušení smlouvy ze strany obchodu, to vysvětluje i skutečnost, že nikde nemají uvedeno telefonní číslo pro normální komunikaci, když nejsou schopni reagovat ani na komunikaci elektronickou. Tímto prokazují úctu svým zákazníkům? Nikdy se mi se žádnou společností nic podobného nestalo. Celou záležitost hodlám dovést až do úspěšného konce.
7 GPS navigace s češtinou a doživotní aktualizací map
Očekávala jsem potvrzení o přijetí reklamace a jejího zaevidování, informaci o jejím řešení. Nadále požaduji vrácení finančních prostředků tak jak jsem uvedla v reklamačním protokolu.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučeně s dodejkou) na adresu uvedenou v obchodních podmínkách společnosti jako korespondenční pro ČR: SALES 4 PORTAL LTD, Poštovní přihrádka 5, 700 39 Ostrava 39. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Velké Británii), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace ve smírném řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitelka k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitelka obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.