Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupila jsem na internetu od této firmy postel. Poté jsem zjistila, že otvory pro vruty jsou vyvrtány z vnější strany, ne z vnitřní. Abych se ujistila, že já, žena,to vidím správně, posoudil to ještě můj syn a manžel a tak jsme se shodli, že je to opravdu vyvrtáno chybně.První e-mail s pouhým dotazem a příslušnou fotodokumentací jsem poslala 13.8.2016. Dlouho nic, poslala jsem druhý e-mail. Konečně pan Bělunek odpověděl, že vše zasílá výrobci k posouzení a poté se ozve.Od té doby jsem poslala dalších asi 9 e-mailů a nic se neděje. Jde o jednoduchou odpověď na jednoduchou otázku. Je tato postel vadná a pakliže ano, jak budeme tuto situaci řešit. Jsem ochotna to vyřešit slušným způsobem,ale peníze nesbírám na ulici a přístup pana Bělunka k dané věci je neskutečný. S tím jsem se ještě nesetkala.Vždyť jde jen o to se dohodnout.
Válenda Sandra 90 buk - Kč 3.190,--
Chci vrátit peníze, v tomto obchodě již nakupovat nechci.
|
Tweet |
Prodávající je povinen přijmout reklamaci. Pokud prodávající nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od ní odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat prostřednictvím poštovních služeb (nejlépe doporučeně s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy, má prodávající povinnost vrátit kupujícímu přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu kupující vyzval, ocitá se v prodlení a kupující může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li dlužník plnit dobrovolně, je možné zaslat mu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.