Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
30.6. 2015 jsem si koupil u Baťa pánskou vycházkovou obuv. Boty jsou vhodné, dle mého názoru, na jarní a podzimní nošení. Na konci léta 2016 jsem zjistil, že podešve jsou prasklé a do bot teče. Boty jsem nosil dohromady cca 5 měsíců od zakoupení. Samozřejmě nemám jen jedny boty, takže jsem obuv i střídal.
Obuv jsem reklamoval a reklamace byla zamítnuta. V odůvodnění bylo uvedeno, že "opotřebení je přirozeným důsledkem pravidelného používání obuvi a nelze jej považovat za vadu". Tomu rozumím a z logiky věci není na tom co rozporovat. Přijde mi ale zvláštní, že k tak velkému opotřebení, kdy praskne podešev a do bot začne téct, dojde již po 5 měsících používání. Zřejmě kvalita obuvi od Baťa již tedy není co bývala.
Artikl 1275773, Pánská vycházková obuv flexiblová (prošívaná), zákl. povrchový materiál velur
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.