Společnost


BAŤA, akciová společnost

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#13299Neuznaná reklamace obuvi Baťa

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2016, před 8 lety

Petr Sivák

Znění stížnosti

30.6. 2015 jsem si koupil u Baťa pánskou vycházkovou obuv. Boty jsou vhodné, dle mého názoru, na jarní a podzimní nošení. Na konci léta 2016 jsem zjistil, že podešve jsou prasklé a do bot teče. Boty jsem nosil dohromady cca 5 měsíců od zakoupení. Samozřejmě nemám jen jedny boty, takže jsem obuv i střídal.
Obuv jsem reklamoval a reklamace byla zamítnuta. V odůvodnění bylo uvedeno, že "opotřebení je přirozeným důsledkem pravidelného používání obuvi a nelze jej považovat za vadu". Tomu rozumím a z logiky věci není na tom co rozporovat. Přijde mi ale zvláštní, že k tak velkému opotřebení, kdy praskne podešev a do bot začne téct, dojde již po 5 měsících používání. Zřejmě kvalita obuvi od Baťa již tedy není co bývala.


Produkt

Artikl 1275773, Pánská vycházková obuv flexiblová (prošívaná), zákl. povrchový materiál velur


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 11:40, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2017 18:42, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.