Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Nakoupila jsem na rozbaleno.cz. Od této doby mi choodí na mobil nevyžádaná obchodní sdělení, ve kterých je uveden telefon na zastavení obtěžování. Přes několik volání se žádostí o zastavení zasílání SMS se situace nezměnila. Obsluha telefonu se pouze ohání nicneříkajícími frázemi, že za to nemůžou a moji žádost předají dál. Telefonát má vždy stejný průběh a žádnou nápravu. Stejný požadavek jsem vznesla několikrát i mailem, opět bezvýsledně. Tato situace trvá již déle než půl roku a nevím, kam se obrátit.
zasílání obtěžujících SMS
zastavení zasílání obtěžujících SMS
|
Tweet |
Pokud ignoruje odesílatel obchodních sdělení žádost spotřebitele o vyřazení z tohoto seznamu, doporučujeme podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů. Podnět správnímu orgánu může podat každý, kdo se cítí obtěžován zasíláním elektronické reklamy, popřípadě obchodních sdělení. Problematika zasílání nevyžádané elektronické reklamy je upravena v zákoně č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, jakož i v zákoně č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění. Zatímco zákon č. 40/1995 Sb. se vztahuje na reklamu obecně, tak zákon č. 480/2004 Sb. se zabývá obchodními sděleními, která jsou šířena elektronicky.
V souladu s § 7 tohoto zákona je třeba k elektronickému šíření obchodních sdělení splnit jednu z následujících podmínek:
• Prodejce musí mít souhlas osoby, které jsou obchodní sdělení zasílána.
• Prodejce získá e-mailovou adresu v souvislosti s prodejem výrobku nebo poskytnutím služby a umožňuje spotřebiteli jednoduchým a bezplatným způsobem vyjádřit se zasíláním obchodních sdělení nesouhlas i v rámci každé jednotlivé zprávy. Pokud daná osoba nesouhlas vyjádří, tak musí prodejce zasílání reklamy ukončit.
Zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou je zcela zakázáno v těchto případech:
• obchodní sdělení není zřetelně a jasně označeno jako obchodní sdělení,
• odesílatel skrývá nebo utajuje svojí totožnost, nebo
• je zasláno bez platné adresy, na níž by mohl adresát odpovědět, že si zasílání obchodních sdělení nepřeje.
Podání by mělo směřovat k Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel. +420 234 665 555, www.uoou.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.