Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den.Asi před dvouma měsíci jsem koupil v AAA Jihlava Audi A6 cena 200 000 rok výroby 2008 najeto 204 000 km.Po ujetí zhruba 2000 km přestala fungovat automatická převodovka,nechal jsem odtáhnout do servisu na posouzení a diagnostiku,z posudkem půjdu do bazaru a podám písemně raklamaci.Můžu odstoupit od smlouvy?Děkuji za pomoc Řezáč K.Jihlava
NAME
Karel Řezáč
EMAIL
karelre@seznam.cz
PHONE
724645093
LOCATION
, Czech Republic
URL
https://www.zkontrolujsiauto.cz/PravnikRadi
DEPARTMENT
—
Are you using Zopim Live Chat yet? Sign up free today
WIN:WAUZZZ4F68N078262,SPZ 3K4 8678 Stav km 204 000,oprava převodovky výměnným způsobem/WV Vysočina Jihlava/220 000 včetně práce.Kupní cena 196 458kč.
odstoupení od smlouvy/skrytá vada/a nebo sleva z ceny.Děkuji za podporu,Řezáč Karel.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Řezáči,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Miková,při koupi tohoto vozidla jsem byl prodejcem ubezpečen.že kupuji vozidlo,které jezdí bez problémů,bez nutných investic a v žádném přípaďě mi NIKDO neřekl že se jedná a vůz,který je bouraný, má špatný motor,převodovku atd. a že je v kategorii D což je podle AAA v podstatě vrak za 200 000.Podle Vás jsem dostal slevu z ceny,z čímž nesouhlasím,tyto vozy se prodávají v této cenové relaci.Z vozem jsem ujel cca 2500 km.během dvou měsíců,vadná převodovka,diagnostika v servisu WV Jihlava výměna převodovky 220000,tudíž se jedná o skrytou závadu. Prodávající nese plnou zodpovědnost za skryté vady a není mou povinností dokazovat opak. Ze strany AAA se jedná o prodej automobilu, které je v současné době nepojízdné za cenu bezmála 200000kč.Jsem připraven podniknout veškeré kroky,počínaje advokátem a končící veřejnoprávní televizí,aby došlo k nápravě tohoto nekalého prodeje a poskytnutí informací veřejnosti o praktikách prodeje ojetých vozů v AAA international.S pozdravem Řezáč Karel.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace (špatná funkčnost převodovky byla v předávacím protokole výslovně uvedena, stejně jako doporučení servisu). Z naší strany již tedy není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.