Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
obracím se na Vás s prosbou o názor při sporu s bankou.
Od roku 2014 mám u RB běžný účet eKonto Komplet (zřízen spolu s hypotečním úvěrem), který využívám včetně debetní platební karty a také složek se zahraničními měnami (zejména EUR). V rámci balíčku, který hradím mám mimo jiné možnost neomezeného výběru z bankomatu v ČR a v zahraničí (dokumenty mohu zaslat). A právě zde mi nastal problém. V Německu jsem počátkem listopadu 2016 vybíral z bankomatu 700 EUR, avšak místo odpočtu dané částky z eurové složky účtu, mi banka odečetla maximum ze složky v CZK a pouze zbytek z EUR. Jelikož jsem nebyl informován o tom, že existují bankomaty cizích subjektů, které mohou účtovat výběr jinak, nebo za specielní poplatek, který není zdarma, tak se cítím oklamán skutečností, že v konečném důsledku neplatí "výběru zdarma ze všech bankomatů v ČR a v zahraničí". Byla použita debetní karta, kterou k účtu mám a bankomat mi pouze zobrazil informaci, že mi dle kurzu mé banky bude odečtena částka cca 20.900,- CZK. Bez informací z banky jsem tedy souhlasil s výdejem 700 EUR, neboť jsem se domníval, že částka v CZK je platná pouze v případě, že nemám daný obnos v EUR složce, nebo že jde o informaci od nového typu bankomatů. Výsledkem byla nejen skutečnost, že jsem musel narychlo doposlat potřebný obnost v CZK před odpočtem hypotéky v CZK, ale zejména v tom, že jsem velmi nepříznivým kurzem přišel asi o několik set CZK (přesnou částku bych vyčíslil). Až pátráním na webu banky jsem zjistil skutečnost, kterou mi banka nikdy dříve nesdělila: Neomezené výběry z bankomatů se netýkají těch bankomatů, které jejich provozovatel zpoplatňuje dodatečným poplatkem... pokud však mám definován výběr zdarma, tak nevím co je pravda a co klamání spotřebitele!? Po jednání na RB mám informace, že moje reklamace je neoprávněná, a zaslání reklamačního formuláře (viz příloha) na situaci nic nezmění. Bohužel nemám ani účtenku o výběru 700 EUR, byť tuto částku mohu doložit výpisem z účtu, resp. ze součtu z CZK a EUR složky. Reklamační formulář jsem ještě nezaslal, nejprve bych rád požádal o Vaše vyjádření.
Prosím o informaci zda se mohu nějak bránit, nebo zda mohu jako jedin= řešení od banky odejít.
Děkuji
S pozdravem Ondřej Marek
Raiffeisenbank eKonto Komplet / Výběr debetní platební kartou z bankomatů v zahraničí
Mojí žádostí je pouze odečet celé částky 700 EUR v této měně z dané složky účtu, místo odečtu 303.75 EUR v evropské měně a 396.25 EUR ve formě 12898.11 CZK.
|
Tweet |
Společnost je povinna spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o hlavních vlastnostech služby a o její ceně, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Pokud by spotřebitel namítal, že nebyl o ceně služby řádně informován, musela by společnost prokázat, že spotřebitele informovala.
Společnost na svých webových stránkách k uvedenému produktu uvádí tuto informaci "V CENĚ neomezený počet výběrů ze všech bankomatů v ČR a v zahraničí". Z tohoto sdělení plyne, že by za výběry z bankomatů v zahraničí neměly být účtované žádné poplatky. Informace o dodatečném poplatku je uvedena v ceníku společnosti. Tato informace je však uvedena drobným písmem jako poznámka pod čarou. Jedná se tedy o ustanovení, které není uvedené přímo ve smlouvě a které druhá strana nemohla rozumně očekávat. Pokud spotřebitel toto ustanovení nepřijal výslovně, je neúčinné.
Je-li na víceměnovém účtu aktivována měnová složka v měně, v níž má být provedena z víceměnového účtu platba, tak dle čl. 1 odst. 3 Produktových podmínek k vedení účtů a vkladů společnosti Raiffeisenbank a.s. společnost přednostně odepíše peněžní prostředky takové platby ze zůstatku měnové složky, která je vedena v měně platby. V daném případě bude rozhodné, v jaké měně měla být platba provedena.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Nebude-li spotřebitel s reklamací u společnosti úspěšný, má možnost podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 800 900 900 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.