Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Chtěl jsem novou baterii jelikož stará již nedržela za ty roky kapacitu, tak jsem dne 19.1.2016 zakoupil u společnosti CZC novou baterii na Samsung Galaxy S3. Po 2 měsících jsem ji musel reklamovat, protože nová baterie nedržela kapacitu. Reklamace byla uznána a vrátili mi peníze, tak jsem si u CZC rovnou objednal další novou baterii na dobropis. 18.3.2016 jsem si vyzvedl novou objednanou baterii na prodejně v Hodoníně. Po 8 měsících mi opět "nová baterie" nedrží kapacitu a začala se nafukovat. Když jsem zašel na pobočku CZC tak mi bylo sděleno, že záruka na baterie je jen 6 měsíců a již nemohu zažádat o reklamaci.
Koupil jsem 2 baterie od stejného prodejce a na obou stejný problém, řekl bych, že problém je evidentně u výrobku a nevidím důvod, proč bych měl jen tak hodit 300 Kč do koše.
Baterie na Samsung Galaxy S3 i9300
Žádám o uznání reklamace a vrácení peněz.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Urbánek.
Je mi líto, ale opotřebení nebo spotřebování výrobku nelze uznat záruku. Výrobce garantuje životnost a kapacitu baterie 6 měsíců. Po této době nelze kapacitu reklamovat.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Dle § 2167 písm. d) občanského zákoníku se výše uvedené nepoužije, pokud to vyplývá z povahy věci (například nelze uplatnit u rychle se kazícího zboží). Pokud je tedy životnost výrobku kratší než 24 měsíců, není možné po prodávajícím žádat nápravu. Prodávající by měl ale při zamítnutí reklamace důvod zamítnutí řádně objasnit (i na baterie je možné uplatnit práva z vadného plnění po dobu 24 měsíců, není však možné po prodávajícím žádat nápravu, tam kde to povaha výrobku neumožňuje). Délka životnosti dané baterie by byla při soudním sporu předmětem dokazování (prostřednictvím např. znaleckého posudku).
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.