Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den,v aaa auto v Plzni jsem koupil za 115000 peugot 407.hned po dvaceti km mi začala svítit kontrolka filtr pevných castic.hned druhý den jsem podal reklamaci.ta byla zamítnuta s tim,ze jsem byl seznámen se stavem auta.to sice byl,ze jsou tam drobné závady,ale o filtru který stojí pomalu 25000 jsem tedy nebyl.zajel jsem tedy na emise a tam mi bylo receno,ze auto bez filtru nesmi na silnici a tudiz neprojde ani technickou kontrolou.takze pokud se nemyslím,to je podvod.neinformovali mě o skryté vadě která se projevila hned den nákupu.pojistovna tuhle část neproplaci.tak vás prosím o radu.zda je to už na na právníka,nebo jak postupovat.dekuji Petr Štecha
Peugot 407 sw
Opravit nebo vyměnit filtr pevných částic aby auto prošlo měřením emisí.nebo poskytnout slevu ve výši dílů.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Štecho,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
1SZ 4820
Vážený pane Štecho,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
To sice ano,zavady v předávacím protokolu byly,ale filtr pevných částic tam tedy neni,tudíž na tuto závadu jsem upozornen nebyl.A když mluvíte o cene,tyto auta s funkčním filtrem se pohybují od 60 do 100 tisic,takže mi nerikejte,že byl filtr zohledněn v cene auta.Vizitku Vám dělá počet stížností na internetu.Takze Vám děkuji za snahu,filtr si koupím radši nový,nez něco řešit s AAA auto.Jedno vím jiste,u Vás už nikdy auto nekoupim.Preju další hloupé zakazniky,jeste,ze nás je tolik
Vážený pane Štecho,
znovu jsem to prověřila a opotřebení filtru pevných částic ve Vašem předávacím protokolu uvedeno je. Společnost z toho důvodu trvá na zamítnutí reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.