Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dopadl jsem stejně jako ostatní lidé co v domnění že uspoří nakonec mají zaplatit ještě více. Dne 4.8.2015 u mě zazvonila slečna ze super nabídkou na úsporu energie, než jsem se nadechl už byla uvnitř a vysvětlovala mi výhody jejich produktu. Po dlouhém přemlouvání, že s jejich společností nemohu udělat chybu a výpočtu jak elektřiny tak plynu ve prospěch LAMAenergy jsem kývnul a podepsal dva papíry v domnění že jeden je plyn a druhý elektřina. Omyl dnes zjišťuji že druhý papír byla zřejmě smlouva na žárovky, kterou jsem ani nedostal. Bylo mi pouze během výkladu o výhodnosti služeb LAMAenergy řečeno, že jako dárek ke službě dostanu úsporné žárovky, dále jsem tento fakt neřešil.
Čekalo se na datum přechodu k LAMAenergy, který u mě slečna vyplnila zřejmě podle starých smluv co jsem poskytl k nahlédnutí. Čas běžel a já čekal na výhodnější cenu energii, když v tom jsem byl kontaktován že přechod k určenému datu nebyl dosavadní společností RWE povolen. Poté jsem byl společností RWE kontaktován s výhodnější nabídkou a prodloužením smlouvy.Byl jsem ujištěn, že ke společnosti LAMAenergy nemám žádné závazky, protože jsem neporušil smlouvu a přechod zastavily oni. Podepsal jsem tedy nové dodatky na podstatně levnější energii se slovy, jestli by to příště šlo řešit hned a ne až při přechodu jinam.
Bral jsem celou věc za vyřízenou, když mi dne 4.11.2016 byla doručena faktura k úhradě (DÁRKU) od společnosti Blue Ocean Management s.r.o. s částkou 3 630 Kč, byl jsem v šoku a jméno této společnosti jsem slyšel poprvé. Není divu, ani kupní smlouvu ani předávací protokol jsem nedostal.
Neváhal jsem tedy a nepoužité žárovky jsem zabalil a s žádostí o storno faktury doporučeně zaslal na adresu Blue Ocean. Po převzetí zásilky a přečtení žádosti, mi přišla odpověď že storno nedostanu a mám zaplatit. Zde si myslím že by neuškodilo trošku lidského přístupu a potencionálnímu zákazníkovi vyhovět, vždyť darované zboží vrátil a nikomu škoda nevznikla. Já doufám, že tuto skutečnost dobrá duše společnosti Blue Ocean pochopí a vystornuje fakturu za žárovky které převzaly zpět.
Děkuji za kladné vyřízení celé věci S pozdravem Jiří Matušek.
2x philips LED 40W, 2x philips LED 25W, 2x philips LED 60W
Storno faktury za vrácené žárovky
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.
Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.
Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Jakmile byla smlouva o dodávkách energií zrušena, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud. Muselo by tedy nejprve proběhnout soudní řízení. Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.