Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
11.4.2016 jsem u téo společnosti zakoupila el.autíčko JEEP Raptor za cenu 3929 Kč.Během 2 měsíců od koupě se vyskytla vada spočívající v elektronice, auto nestartovalo a nejezdilo dozadu. Vadu jsem reklamovala dne 9.6.2016 a žádala o opravu.
Po opravě a uplynutí dalších 3 měsíců se objevila stejná závada,auto přestalo jezdit.Dne 2.10.2016 bylo znovu reklamováno a na objednávku prodejce odvezeno kurýrní službou PPL k prodejci na vyřízení reklamace.
Dne 10.10.2016 nám bylo sděleno, že při přepravě došlo k poškození, resp.zlomení u autíčka a že prodejce zahajuje reklamační řízení u PPL.
Dne 4.11.2016 nám bylo sděleno že reklamace u PPL byla zamítnuta a zda si přejeme auto opravit.Po prodejci jsme požadovali náhradu škody na převzaté věci, kterou prodejce odmítl, že za způsobenou škodu nemohou a že reklamační doba běží od vyřízení reklamace u PPL. Že bylo zboží špatně zabaleno na přepravu a nebyla demontovaná kolečka, ikdyž u přepravy první reklamace takový požadavek nebyl.Ani jsme nebyli upozorněni přepravcem PPL na nedostatečný přebal.
Do 21.11.2016 jsme neměli žádné další vyjádření či komunikaci ze strany prodejce.Zaslala jsem tedy na prodejce odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace a vrácení peněz a dostala znovu vyjádření o neakceptaci, že reklamační doba není naplněna.
Stále věřím v kladné vyřízení a vrácení kupní ceny.
Nejvíce tím trpí náš chlapec, který již 2 měsíce nemůže jezdit se svým dárkem k narozeninám a řešení celé situace je v nedohlednu.
Pávková
el.autíčko JEEP RAPTOR, BS618B, černé barvy
Z důvodu odstoupení od smlouvy požaduji vrácení kupní ceny autíčka 3929 Kč.
|
Tweet |
Reklamační lhůta začala běžet ve smyslu § 19 odst. 3) zákona o ochraně spotřebitele, od okamžiku uplatnění reklamace, tedy 2.10.2016, nikoliv od doručení autíčka k prodejci. Lhůta k vyřízení by se mohla stavit v případě, že by se kupující ocitl v prodlení, např. kdyby prodejce vyzval k odeslání autíčka a kupující tak bez zbytečného odkladu neučinil. V ostatních případech lhůta běží, zvláště, pokud přepravu zajišťoval prodávající. V době, kdy bylo s prodejcem jednáno o nároku na náhradu škody, se lhůta k vyřízení reklamace rovněž nestavila, neboť dle dostupných informací poškození autíčka při přepravě nebránilo prodávajícímu v posouzení a následném odstranění vady, k čemuž je povinen z titulu § 2161 odst. 1) občanského zákoníku. Lhůta, ve které byla vyřízena reklamace poškozené zásilky u PPL, s touto skutečností nesouvisí.
Prodávající odpovídá za poškození výrobku při přepravě z titulu § 2944 občanského zákoníku, neboť přeprava proběhla jím vybraným přepravcem a jím zvoleným způsobem, jež kupující nijak neovlivňoval. Jestliže došlo k poškození autíčka při přepravě a prodávající se odvolává na svůj předchozí pokyn kolečka odmontovat, jsme názoru, že ze strany prodávajícího by bylo nutné na základě posudku prokázat příčinnou souvislost mezi neodmontováním koleček a poškozením autíčka, tedy že by k poškození opravdu bývalo nedošlo, kdyby kolečka bývala byla ze strany kupujícího odmontována. Pokud toto neprokáže, dle § 2944 občanského zákoníku za poškození odpovídá objektivně, tedy nemůže se odpovědnosti za poškození autíčka zprostit. Otázkou by rovněž mohla být adekvátnost zvolené přepravy prodávajícím, neboť vzhledem k informaci spotřebitele, že při předchozí reklamaci pokyn k odmontování kol neobdržel, doporučujeme po prodávajícím požadovat informaci, zda zásilka byla opět přepravována jako "křehká.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.