Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v červnu jsem podal reklamaci na 2 Dirtbike Loncin emailem, protože obchodník na svých stránkách neměl fungující obchodní podmínky. (mám i printscreen)
Poté, co nereagoval ani na mail, ani na telefon, jsem vše poslal na ČOI a najednou obchodní podmínky se na internetu objevily a v nich stálo, že reklamaci musím podat poštou na adresu do Šumperka, takže jsem tak dne 20.10.2016 učinil, aby tedy vše bylo správně.
30 dní uplynulo a 22.11 mi přišlo vyjádření k reklamaci, že je reklamace zamítnutá, protože šlo o nesprávnou údržbu a do dnešního dne prodávající ode mě nedostal motorky k posouzení. 30 dní k vyřízení reklamace obchodník stihl, protože na poště byl 21.11 v pondělí.
Ovšem jsem nedostal žádné vyjádření, zda byla moje reklamace přijata a jakým způsobem se bude řešit.
V obch.podm. stojí: 9.4.3. Odeslání zboží: Pokud prodávajícímu po dohodě bude kupující posílat zboží zpět, neposílejte jej, prosím, formou dobírky!!!
Tudíš jsem čekal, že mě prodávající vyzve, jak chce reklamaci řešit, a zda motorky potřebuje k posouzení. Bohužel praktiky tohoto obchodníka jsou na hraně se zákonem, ale já chci udělat vše proto, aby mi vrátil peníze za nekvalitní zboží, i když jsem původně chtěl pouze náhradní díly (lanko, utahovací šroub a špice). Pokud ani čoi, a ani Vaše instituce mi nepomůže jsem ochotný nechat si vypracovat znalecký posudek a obrátit se i na soud.
Děkuji, Švec
2x D294, Dirtbike Loncin 125 ccm 17/14
Prosím o vrácení peněz za zboží ve které jsem ztratil důvěru.
|
Tweet |
Reklamaci není třeba uplatňovat osobně, zákon to nevyžaduje. Stačí poslat e-mail nebo dopis, popsat vady, přiložit fotografie a vyzvat společnost, ať zákazníkovi sdělí, kam má zboží přivézt. Pokud se neozve, běží třicetidenní lhůta na vyřízení, po jejímž uplynutí má zákazník právo odstoupit od smlouvy. Pokud ale obchodník vyzve spotřebitele, aby věc poslal k vyřízení reklamace, lhůta neběží a zákazník musí dopravit vadné zboží k obchodníkovi. Má pak samozřejmě po úspěšné reklamaci právo, aby mu byly proplaceny náklady, které v souvislosti s reklamací vynaložil.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.