Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#13365Nedodaná sedačka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2016, před 8 lety

Miroslav Vrána

Znění stížnosti

Sedačka zakoupena přes E-shop jako bazarová. Důvod této kategorizace byl popsán u produktu - "poškození (oděrky) na zadní straně". Informace o dodání byla deklarována jako Ihned. Po objednání zboží přišlo potvrzení o přijetí objednávky - dle kupní smlouvy se tímto potvrzením stává kupní smlouva uzavřenou a obchodník má povinnost obstarat a dodat zboží.
Od objednání uběhlo 10 dní bez jakékoliv informace o pokračování stavu objednávky, kontaktoval jsem tedy obchodníka s požadavkem o informace. Obchodník mi sdělil že zboží nemá a nemůže ho dodat - objednávka bude stornována. Obchodníkovi jsem oponoval a požadoval jsem dodání zboží dle smlouvy vzhledem ke skutečnosti, že mi nedoručil nepřijetí objednávky, ani žádnou informaci o nedostupnosti zboží v průběhu celých 10 dnů. - V potvrzení objednávky byl potvrzen termín odeslání ihned.
Obchodník (operátor na zákaznické lince) hovor ukončil s tím, že musí věc probrat se svým nadřízeným.


Produkt

Sedačka byla vedena jako bazarové zboží za cenu 18 999 Kč s DPH. Odůvodnění ceny bylo popsáno na kartě výrobku a fotograficky zdokumentováno. V E-shopu bylo evidováno, že je skladem a ihned k odeslání - což bylo následně potvrzeno v informaci o přijetí objednávky. Jena nábytek má v nabídce několik bazarových kusů nábytku za sníženou cenu. Nabídka výrobku tedy nejevila žádné nestandardní znaky. Info ovýrobku: Cordoba - pravý roh (Soft černá), kód: 121-0100/002_ZT311


Požadované řešení

Dodat zboží za cenu, za kterou jsem ho objednal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2016 14:37, před 8 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávajícího je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným (např. zboží bylo zničeno) až po vzniku závazku. Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.

Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.

V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 20:50, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.