Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Naspořené částce s garancí 4% úroku , odpovídá částka 990 309 Kč. Já však mám garantováno od ERGO při 4 % úroku za 31 let placení při platbě 16 050 Kč ročně 673 117 Kč. Za prodej životního pojištění jako spoření, obdržela firma OVB pokutu od ČNB 5 milionů korun. Dle členky představenstva ERGO Ing. J. 4 % úroku odpovídá pojistná částka 673 117 Kč u mého spoření s nejvyšším výnosem. S pozdravem Zdeněk Pavlínek.
Počátek pojištění a placení od 1. 9. 1996. Zjištění nesrovnalostí v naspořené částce před několika lety porovnáním výpisů kapitálových hodnot pojištění s ČSOB pojišťovnou.
Je li životní pojištění nabízeno jako vkladní knížka , požaduji aby mé pojištění bylo vkladní knížkou s garancí 4 % úroku, tedy požaduji přiznání chyby ve výpočtu a přepočet pojistné částky na částku pro případ dožití 990 309 Kč po zaokrouhlení.
|
Tweet |
Podle § 15a odst. 1 zákona o podnikání na kapitálovém trhu nesmí společnost při komunikaci se spotřebitelem, včetně osobního jednání nebo propagačního sdělení, týkající se investičních služeb nebo investičních nástrojů, používat nejasné, nepravdivé, zavádějící nebo klamavé informace.
Dále je společnost povinna podle § 15a odst. 2 písm. b) zákona o podnikání na kapitálovém trhu při komunikaci se spotřebitelem zajistit, aby obsah komunikace byl dostačující, přesný a nezdůrazňoval potenciální výnosy či výhody, které jsou spojeny s investiční službou nebo s investičním nástrojem, aniž by současně výrazně a objektivně neupozorňoval na všechna podstatná rizika, která jsou nebo mohou být s investiční službou nebo investičním nástrojem spojena.
Poruší-li společnost některou z výše uvedených povinností, může jí být Českou národní bankou udělena pokuta za správní delikt. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila některou ze zákonných povinností, bude vhodné se obrátit na tento státní orgán.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s postupem společnosti, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.