Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 23.11.2016 jsem se obrátilana servisní centrum společnosti Whirlpool (AP Servis) s žádostí o záruční opravu pračky. Dne 22.11. mi pračka během praní začala hlásit chybu F06, přestala jakkoli reagovat, buben pračky zůstal uzamčen a v něm zůstalo mokré prádlo. Snažila jsem se pračku dle pokynů servisního centra resetovat, ale vzhledem k tomu, že nešel nastartovat jediný program, ani vypouštění, reset pračky se nezdařil a pračka zůstala uzamčena. Obrátila jsem se tedy zpět na servisní centrum, aby mě přepojili na technika. Bylo mi řečeno, že můj požadavek na servis odesílají a že mám počkat, než se někdo ozve. Po 4 hodinách se mi ozvalo servisní centrum a nabídlo mi nejbližší termín 1.12.2016, tj. 8 dní po nahlášeném problému a 9 dní od doby, kdy mokré prádlo zůstalo v uzamčené pračce. Snažila jsem se operátorce vysvětlit, že nemůžu v pračce nechat mokré prádlo tak dlouho, jestli by tedy nemohl přijet pouze technik pračku otevřit a na opravu bych počkala do 1.12.2016. Bylo mi řečeno, že všichni technici jsou zaneprázdnění a že servis má 30 dní na to, aby provedl opravu pračky.
Přesto, že je tedy pračka půl roku stará a je tedy stále v záruce, je mi záruka naprosto k ničemu, jelikož se nemohu domoci plnění z těto záruky a nezbývá mi nic jiného, než obrátit se na neautorizovaný servis, u kterého budu muset veškeré opravy zaplatit.
Whirlpool WWDC 9716 Komerční kód: WWDC 9716 Číslo modelu: 853304811000 Seriové číslo: 991604101181 Typ: Pračka se sušičkou Datum nákupu: 1.5.2016
Uvítala bych, kdyby společnost AP Servis zaslala neprodleně technika pouze pračku otevřít a zbytek oprav řešit až v naplánovaném termínu. Momentálně už požaduji, aby společnost AP Servis proplatila veškeré náklady, které mi vznikly v souvislosti s objednáním jiného technika.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Za tyto vady je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, že k vyřizování reklamace byla určena třetí osoba (dodavatel, servisní středisko, atd.). Vymáhat všechny nároky je proto nutné po osobě, u které byla věc zakoupena.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Bude-li o reklamaci rozhodnuto jako o oprávněné, má spotřebitelka také právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Mezi tyto náklady by mohl patřit také výdaj, který spotřebitelka musela vynaložit, aby zabránila k větším škodám na výrobku (např. zaplacení prací technika).
Pokud spotřebitelce vznikla kvůli vadě na výrobku škoda (zničení prádla), je za tuto škodu odpovědný prodávající, neboť porušil svou povinnost z kupní smlouvy (plnění bylo vadné). V takovém případě je vhodné vyzvat prodávajícího k náhradě škody.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.