Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Během minulého měsíce jsem posílala celkem 3 balíky na dobírku, ze DVOU i po delší době po vyzvednutí příjemcem vůbec nedorazily peníze na účet, celkem téměř 30 000 korun! Podala jsem 2 reklamace, z jedné se dnes ozvali, že došlo ke ztrátě složenky z balíku poštou a pošta si tedy peníze založila do jakési přebytkové pokladny a čekali, až se někdo bude shánět po svých financích, jinak žádná iniciativa. Paní mi navíc po mém konsternovaném dotazu sdělila, že po roce je pošta oprávněna si peníze nechat.
To se mi jaksi nepozdává. Tedy já jako občan když najdu někde ležet peníze bez jakéhokoliv náznaku, komu patří,a nevrátím je (neodevzdám), tak porušuji zákon. A pošta, která kontakt na odesilatele - majitele peněz má, si je může v klidu nechat? Navíc účet, na který částku měli poslat, ztratili svojí vlastní chybou!
To by to rovnou mohli ztrácet naschvál...cizích 30 000 za poslání dvou balíčků dobrých, že...
Dobírkový balík
Bohužel se mi nepodařilo najít, jak to opravdu se zákonem v tomto případě je, ale opravdu pochybuji, že by to takto mělo fungovat. Prosím o vyjasnění zákonného postupu.
|
Tweet |
Podle čl. 20 odst. 9 poštovních podmínek České pošty, s.p. je podnik povinen vyplatit dobírkovou částku ve lhůtě tří pracovních dnů ode dne, kdy ji od příjemce vybral. Lhůta pro výplatu v hotovosti se považuje za dodrženou i v případě, že podnik v této lhůtě adresáta k převzetí dobírkové částky u příslušné pošty vyzve nebo dobírkovou částku v této lhůtě k převzetí u příslušné pošty připraví.
Pokud se tak nestalo, je vhodné uplatnit reklamaci. Jestliže se neprokáže, že vybraná dobírková částka byla sjednaným způsobem a v plné výši vyplacena, podnik dle čl. 41 odst. 6 poštovních podmínek České pošty, s.p. to reklamujícímu písemně oznámí. Podnik neprodleně sjednaným způsobem vyplatí dobírkovou částku nebo její nevyplacenou část. Podle čl. 43 odst. 1 poštovních podmínek České pošty, s.p. vyřídí podnik reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je reklamující oprávněn podle § 6a odst. 1 zákona o poštovních službách podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku (100,- Kč).
Podle § 7 odst. 3 zákona o poštovních službách se práva z poštovní smlouvy promlčují uplynutím jednoho roku od poštovního podání. Tím se však nepromlčuje právo na vydání bezdůvodného obohacení. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Právo na vydání bezdůvodného obohacení se promlčí nejpozději za deset let ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo. Spotřebitelka by ale musela prokázat svůj nárok.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman