Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.10.16 jsem u této společnosti objednala dvě autosedačky maxi cosi citi, které jsem ten samý den zaplatila na účet firmy. Hodnota zboží je 4978 kč. Majitelka firmy po urgencích potvrdila přijetí platby s tím, že byla na dovolené mimo signal. A že zboží objednává. Nicméně po několika emailech, kdy dostanu zboží,nereagovala. Na volání také ne, jen na sms, kdy mi přislíbila, že zboží odesílá hned dodavatel. Nic se však nestalo a tak jsem ji žádala o vrácení peněz a také jsem ji poslala číslo účtu, aby se nemohla vymlouvat, že ho nemá. První termín, mi psala, že nestihla, že je v práci, druhý také peníze neposlala, to bylo pondělí 21.11. V pondělí jsem také zjistila, že zrušila provoz svého internetového obchodu, kde pro komunikaci uvádí emailovou adresu, na kterou vůbec nereaguje. Původně uvedený telefon na webu 704269491, jen vyzvání, na sms také nereaguje. Museli jsme koupit autosedačky u jiné firmy, za týden rodím, a taková situace mě bohužel moc nepomáhá k psychické pohodě..
Děkuji za Vaši pomoc.
KJ
Maxi Cosi Citi SPS 2015, Bjorn Kód 68800070
Vrácení peněz za autosedačky
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.