Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
chtěla bych se s vámi podělit o dnešní zážitek v prodejně Kaufland Brno-Slatina.
Ode dneška měly být v akci kapsičky pro kočky Felix.Když jsem dnes - první den, co akce platí, přijela do prodejny, čekaly na mě jen prázdné regály.
Zeptala jsem se paní prodavačky, co tam doplňovala zboží, jak je to možné a ta mi odpověděla, že je to normální. Protože mně to zas tak normální nepřišlo, zeptala jsem se, kdo by mi to mohl vysvětlit a ona řekla, že mám jít na Informace, že mi někoho zavolají. Jaké bylo moje překvapení, když na Informacích mi zavolali tu stejnou paní, která mi řekla jen "vždyť jsem vám to už řekla" a šla pryč. Kdyby řekla cokoliv, co by situaci vysvětlovalo a kdy bude zboží k dostání, byla bych spokojená. Ale říct, že je to normální a dál se se mnou nebavit, mně připadá dost neslušné.
Chodím nakupovat do Kauflandu pravidelně a ještě nikdy jsem se s takovým jednáním nesetkala. Jsem již v důchodu, ale celý život jsem byla v práci v kontaktu se zákazníky a věřte, že kdybych se takto chovala, asi bych tam dlouho zaměstnaná nebyla.
Vysvětlit paní prodavačce, jak se chovat k zákazníkům
|
Tweet |
Pokud by podnikatel úmyslně zboží inzeroval a nezajistil ho, dopouštěl by se klamavé obchodní praktiky podle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tyto praktiky jsou rozvedeny v příloze č. 1 k tomuto zákonu a zákon za klamavé považuje mimo jiné praktiky, pokud podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Pokud se spotřebitel domnívá, že podnikatel se takto chová a tuto klamavou praktiku používá, má možnost podat podnět krajskému živnostenskému úřadu, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník však jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.