Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou o informaci,nebo posouzení této záležitosti.
Ani ne před rokem jsem zakoupil jednu samostatnou postel a dvě dvoulůžka i s matracemi a potahy u firmy,která už u svého názvu (LB Bohemia)slibuje kvalitu a hlavně záruku zdravého spaní.To se bohužel změnilo v noční múru ani ne po půl roce užívání kdy se potahy začaly neskutečně žmolkovat.Jeden z potahů jsem odevzdal v prodejně na reklamaci,která byla odmítnuta(důvod-špatné používání).Až po důrazné intervenci byl potah vyměněn...I přes upozornění jak prodávajícího,tak rekl.technika,že se nejedná pouze o ten jediný potah,ale o další čtyři kusy mi tyto byly vráceny s tím,že u předcházející reklamace se nejednalo o reklamaci,ale o gesto dobré vůle k zákazníkovy.Další komunikace s jednatelem a rekl. technikem měla tyto závěry: 1. vybral jste si nejlevnější potahy.... (při koupi celého kompletu za více jak 70tis. nebylo žádné upozornění o standartu,nebo nadstandartu materiálu).....2.nepoužíváte doporučená prostěradla..(jaká by to měla být??).. všechno dle údajného návodu k použití,který jsem bohužel nedostal....popravdě návod k použití postele,nebo matrace.....nevím nakolik je tento výrobek pojat jako technicky složitá záležitost,ale budiž....
Abych to shrnul,po včerejším telefonátu s jednatelem firmy nemám dobrý pocit,defacto mi řekl,že dodavatelem výchozího materiálu je jiná firma a oni jsou pouze zpracovatelé,takže se jich to ani netýká,tzn. mám si klidně nechat udělat znalecký posudek a pak se uvidí.Tím končí rekl.komunikace.Nedělám si žádné iluze,nicméně pokud Vás mohu poprosit byť jen o radu jak dál,budu rád.Děkuji.
S pozdravem Mikuš
Asi po dvou měsících tahanic se ozval dokonce sám jednatel firmy pan Bognár(po mailu) ve kterém bylo formou firemní tapety sdělen jediný cíl firmy a to spokojený zákazník.Po sdělení skutečnosti o tom jak dva měsíce celá rodina spí na matracích bez potahů odvětil:příště nekupovat levné potahy......což nemá cenu komentovat.
Požadoval bych řešení tak jako u prvního potahu,sice po důrazné urgenci,nicméně ke spokojenosti zákazníka byl potah vyměněn.Dodám jen,že prodejce i rekl. technik byli několikrát upozorněni,že se nejedná pouze o tento potah,ale o celou dodávku 5ks v celkové částce víc jak 70tis.vč postelí.
|
Tweet |
Uplatnit práva z vadného plnění není možné, pokud je vada způsobena opotřebením věci jejím obvyklým užíváním (za běžné opotřebení se však nepovažuje, byla-li vada způsobena vadou materiálu).
Podle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu. Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci.
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobrý den!
Zboží bylo zákazníkem zakoupeno 4.2.2016. Reklamace na 1 ks potahu BASIC byla uplatněna 16.9.2016. Reklamační oddělení vydalo závěr, ve kterém se uvádí, že reklamaci nelze uznat s vyjádřením:
- žmolkování – není dle Návodu k užití a Reklamačního řádu důvodem k reklamaci
- žmolkování vzniká rychleji při použití nevhodného krycího materiálu
- návod k užití je přiložen k tomuto DL a Vyjádření
Nutno uvést, že reklamovaný potah byl značně znečištěn a silně zapáchal.
S přihlédnutím k celkovému rozsahu zakázky jsme se však nakonec rozhodli nový potah zákazníkovi v rámci prozákaznického přístupu zdarma poskytnout a takto jsme také učinili.
Následně zákazník v rámci další, samostatné reklamace, reklamoval další 4 potahy.
Tuto reklamaci jsme neuznali ze stejných důvodů, jako u předchozí reklamace za okolností:
- reklamované potahy byly značně znečištěny a silně zapáchaly. Odborné reklamační pracoviště vydalo vyjádření, že na potahu je patrná špína, tělní tekutiny a jiné skvrny neidentifikovatelného původu. Již tato skutečnost nás opravňovala k odmítnutí převzetí reklamace
- žmolkování vzniká užíváním dané věci a proto je v Návodu k užití a Reklamační podmínky uvedeno, že není možno na toto uplatnit reklamaci, jelikož se jedná o standardní jev při tření dvou materiálů, při jejich užívání. Pozvolna se uvolňují vlákna svazku v přízi, zauzlí se s konečky odstávajících vláken a vytvoří na povrchu pleteniny nebo tkaninová klubíčka pevně zachycená ke struktuře látky
- při použití nevhodného krycího materiálu, nebo při nevhodném způsobu užívání, dochází ke žmolkování výrazně rychleji a u reklamovaných potahů byly shledány známky nevhodného užívání a použití nekvalitního krycího materiálu / povlečení
- uvedené informace jsou součástí Návodu k užití, který je VŽDY přibalen v každém balení matrace
Vyjádření k dalším reklamacím bylo tedy shodné s vyjádřením k první reklamaci.
K další uvedené komunikaci sdělujeme, že jak již název napovídá (BASIC), jedná se skutečně o zcela základní, ekonomický typ potahu. Antižmolková úprava je záležitost relativně nákladná a obecně platí, že čím vyšší cena, tím lepší může být antižmolková úprava a tím i vyšší odolnost proti žmolkování, avšak ke žmolkování může docházet i u velmi kvalitních materiálů. Antižmolková úprava je totiž vždy za příplatek a ani u potahů vysoké kvality se zdaleka nejedná o standardní úpravu. Daný potah je vyroben ze 100% polyesteru, bez úpravy proti žmolkování a zejména trpí v případě použití nevhodného prostěradla, nebo pokud se prostěradlo nepoužívá vůbec. Nevhodné je také např. prostěradlo většího rozměru, než je rozměr matrace s potahem. Látku daného potahu nelze označit za nekvalitní materiál. Látka je ve skupině látek, které se dováží ze zemí západní Evropy, od renomovaného výrobce a má všechny potřebné aTesty. Jedná se však o materiál ze základního spektra látek, tedy není možné od něj očekávat minimální opotřebení, při způsobu jakým byl zjevně užíván, pokud přihlédneme ke stupni znečištění a celkové péče.
Ještě jednou uvádíme, že už jen z důvodu znečištění by bylo možné potahy k reklamaci nepřevzít a nemuseli jsme reklamaci uznat ani v prvním případě, ale v rámci vstřícnosti jsme takto přesto učinili.
Za závěry reklamačního řízení si nadále stojíme.
Některé z fotografií reklamovaných potahů přikládáme k nahlédnutí do přílohy.
S pozdravem
pracovníci LB BOHEMIA
Dobrý den
předem bych chtěl poděkovat společnosti za to,že vůbec komunikuje.To je ale asi tak všechno co bych shledával pozitivního k jejímu vyjádření.Docela trapné je tvrzení o zapáchání a značném znečištění potahů.Znečištění je celkem normální věc,která se dá celkem úspěšně odstranit v zařízení zvané pračka.To však neplatí v případě zmíněných potahů,kdy tmavé zbarvení na žmolcích zkrátka nikdo nevypere.Firma aby zdůraznila oprávnění k odmítnutí reklamace se uchýlí k tvrzení o zapáchání....to nebudu komentovat,ať si každý udělá názor svůj.
K uváděnému návodu k použití:žádný zkrátka nebyl,resp. řidič,který zboží přivezl si nechal potvrdit dodací list,toď vše.
Chápu,že "ekonomický" typ potahu může mít své mouchy.K tomu jen jedno,kupoval jsem dvě dvoulůžka a jednu postel,takže spaní pro celou rodinu,vybral jsem tedy dodavatele,který již u názvu firmy slibuje český výrobek a tedy kvalitu.Postele,matrace i potahy jsem chtěl koupit u jednoho výrobce a hlavně u českého a co je nejdůležitější v řádné kvalitě,jelikož jsou to věci ne na jedno použití.Na skutečnost,že kupuji nějakou "ekonomickou" variantu potahů mě nikdo neupozornil.Pokud bych chtěl ekonomickou variantu šel bych jinam.Tady jsem dal víc jak 70 000kč za věc kterou koupím kdekoliv na jarmarku od vietnamců(nic proti nim nemám)
A nevhodné prostěradlo?Dokáže se někdo zamyslet nad touto absurditou??Jenom na závěr:jedna z postelí nebyla využívána,po zakoupení prostěradla z uvedeného doporučovaného materiálu u téhož prodejce jsem tento nepoužitý potah začal používat.....stačil jeden měsíc a i s tímto povlečením se objevily žmolky.
Pokud je toto ekonomická varianta,kdy je potah po roce použití na odpis,pak něco není v pořádku.
Jsem realista a vím jak to chodí u těchto velkofirem se zástupem právníků za zády a proto si nedělám žádné iluze o spravedlnosti,takže zvláště teď v adventním čase si nehodlám kazit náladu,tak jen popřeji hezké svátky všem.
S pozdravem
Mikuš
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dobrý den!
Na základě výzvy dTest si dovolujeme reagovat na poslední příspěvek spotřebitele.
Znečištění reklamovaných potahů považujeme za prokázané a řádně zdokumentované, jak pořízenými fotografiemi, tak zápisem s přítomností většího počtu pracovníků reklamačního oddělení i pracovníků dodavatele látek, kteří byli přizváni ke konzultaci.
Zúčastnění se jednotně shodli na tom, že potahy jsou, vezmeme-li v úvahu dobu užívání, neobvykle znečištěny a nebyla dodržena standardní péče, která je obvyklá při běžném užívání.
Servisní centrum bohužel nedisponuje zařízením na měření a archivaci pachů, nicméně máme za to, že množství fotografií, které se pokusíme průběžně přikládat (systém dTestu umožňuje ke každé zprávě přiložit vždy jen 2 přílohy) svědčí o úrovni péče a zacházení zcela jednoznačně a každý si na jejich základě může udělat úsudek sám.
Nechceme spekulovat, ale domníváme se, že na takovéto znečištění pračka už opravdu nestačí, ale pravda je taková, že pokud by spotřebitel před reklamací nechal potahy vyčistit nebo by použil zmiňovanou pračku, nemuseli by pracovníci reklamačního oddělení manipulovat s potahy v tomto stavu, což nikomu příjemné nebylo.
V reklamačním řádu v bodě 8. na našich webových stránkách máme uvedeno:
8. Kupující je povinen předat reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Společnost LB Bohemia, s.r.o. je oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
Dále v bodě 10. v návodu k užití přikládaného do každé matrace:
10) Výrobce si vyhrazuje nárok zamítnout reklamaci z důvodu hygienického znečištění matrace.
Návod k užití je vždy součástí a je umístěn uvnitř balení každé matrace. Není možné, aby Návod k užití nebyl přibalen ani k jedné z pěti zakoupených matrací!!! Pokud Návod k užití spotřebitel z nějakého důvodu postrádal, mohl si jej vyžádat kdykoliv od doby zakoupení na našich prodejnách nebo v sídle společnosti, kde by mu byl bez okolků vydán. Stejně tak bychom jej zaslali i elektronicky na základě žádosti prostřednictvím telefonu či e-mailem. Tvrzení, že návod nebyl se zbožím dodán, po uplynutí uvedené doby od nákupu a v době, kdy je zboží reklamováno, považujeme za zcela účelové a nepravdivé!
Domníváme, že reklamované potahy vykazují takovou nízkou kvalitu péče a respektu k doporučením v Návodu k užití, ale i vzhledem k obecným zvyklostem, že při takovémto zacházení spotřebitel docílí za přibližně stejnou dobu opětovné devastace jakéhokoliv, i sebekvalitnějšího, potahu!
Jak spotřebitel uvádí, cca. 70 tis. Kč zaplatil za tři postele, matrace a potahy do těchto postelí, atd. tzn., že tuto částku neuhradil jen za samotné matrace či potahy. Ať si každý spočítá, zda byla cena přiměřená, či nikoliv. Nevíme o tom, že by prodejci vietnamského, či jiného etnika, prodávali postele, potahy a matrace, ani na jarmarcích, ani jinde, ale kvalitu konkurenčních výrobků monitorujeme a naše výrobky považujeme z hlediska kvality za nadstandardní.
Nabízíme celou škálu matrací a potahů, od základních až po luxusní. To nijak nezpochybňuje kvalitu jakéhokoliv výrobku, ale samozřejmě nelze očekávat totožné vlastnosti u produktů na obou koncích tohoto spektra.
Nevhodný krycí potah skutečně způsobuje rychlejší žmolkování. Např. některá froté prostěradla doslova vytahují vlas z látky potahu (dá se to přirovnat k efektu struhadla), apod. Pokud je prostěradlo většího rozměru než je vhodné, pak se po potahu smýká a efekt je ještě výraznější.
Tímto bychom chtěli komunikaci za naši stranu k celé této věci na tomto místě uzavřít.
Případná, další vyjádření ponecháme již bez komentáře. Děkujeme za pochopení!
Přejeme krásné Vánoce a šťastný nový rok!
Pracovníci LB BOHEMIA, s.r.o.
Prodávající nemůže zamítnout reklamaci z jiného než zákonného důvodu (nejedná se o vadu, za který je prodávající odpovědný). Zamítnout reklamaci z důvodu hygienického znečištění matrace tedy možné není. K takovému ujednání obchodních podmínek by se nepřihlíželo (v souladu s § 1814 písm. a) a § 2174 občanského zákoníku).
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jelikož služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti a společnost se rozhodla, že již k tomuto případu nebude vyjadřovat, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací o podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporu je možné vyhledat na webové adrese https://adr.coi.cz/cs), případně se svého práva domáhat soudní cestou.