Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
V Brně dne 24.11.2016
Dobrý den,
včera jsem ve večerních hodinách zahlédl v televizi na celostátním kanálu reklamu na zlevněné polotučné trvanlivé mléko v Tescu, u něhož byla inzerována cena 9,9 Kč/litr. Vydal jsem se proto dnes 24.11. po práci kolem 17:45 hod. nejdříve do hypermarketu Tesco v brněnském Shopping Parku, kde jsem zjistil, že je mléko vyprodané. Přišel jsem tedy k informacím, kde jsem se chtěl zeptat, zda je mléko skladem v hypermarketu v brněnském Campusu. Paní se pokoušela dovolat, ale už předjímala, že když jim volá, telefony málokdy zvednou. Po několika neúspěšných pokusech jsem se tedy vydal na cestu do bohunického hypermarketu Tesco, který sídlí na Campus Square. Nepřekvapilo mě, že ani tam mléko za slíbenou cenu 9,9 Kč bylo vyprodáno, ovšem narozdíl od Tesca v Shopping Parku u regálu nebyla ani přiložena cedulka s omluvou.
Chci se zeptat, zda Tesco neporušilo nějaký zákon. Cítím se jako potenciální zákazník a spotřebitel podveden tím, když ve středu 23.11. zhlédnu u sebe doma v TV reklamu na slevu na mléko, přičemž akční cena mléka měla platit právě od 23.11., a o den později přijdu do dvou velkých brněnských hypermarketů Tesco, tak ani v jednom se inzerované mléko nenachází. Myslím si, že reklama v TV měla pouze nalákat zákazníky k návštěvě hypermarketu, aby přijeli pro „levné mléko“, jenže Tesco už muselo předem vědět vzhledem k poptávce při podobných slevových akcích I vzhledem k celostátní inzerci v TV a letácích, že mléko zkrátka bude vyprodané. Dle mého se jedná o klamavou obchodní praktiku (klamavou reklamu) s cílem přimět zákazníka k návštěvě obchodu, který zde nakonec stejně utratí peníze za jiné zboží, než pro které přijel. Jako zákazník jsem se skutečně cítil podveden, protože již několik týdnů vyhlížím slevu na mléko, a když 2. den akce je mléko vyprodáno, něco zde zajisté není v pořádku. Vzhledem k tomu, že „akce“ na „levné mléko“ trvá několik dní, nyní bych mohl jako zákazník do Tesca chodit pro jistotu každý den, abych zjistil, zda je mléko stále vyprodáno… a opět jsme tam kde jsme byli – místo nabízeného mléka je možné, že bude i zítra i pozítří prázdný regál, a zákazník, který chce zakoupit mléko za inzerovanou cenu, se tak stává jen hříčkou hypermarketu, kterému „skočil na lep“.
Děkuji za případnou odpověď.
S pozdravem
Mgr. Karel Žák
Polotučné mléko trvanlivé
Dostatečné množství inzerovaného akčního zboží na prodejně, případně zdržení se podobných klamavých obchodních praktik.
|
Tweet |
Pokud by podnikatel úmyslně zboží inzeroval a nezajistil ho, dopouštěl by se klamavé obchodní praktiky podle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tyto praktiky jsou rozvedeny v příloze č. 1 k tomuto zákonu a zákon za klamavé považuje mimo jiné praktiky, pokud podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
V případech, kdy podnikatel propaguje své výrobky nebo služby dle spotřebitele klamavými tvrzeními, která jsou šířena v televizní či rozhlasové reklamě, může podat podnět k prošetření příslušnému orgánu, kterým je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v případě reklamy vysílané v rozhlase a televizi (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.