Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13392Jak se vyhnout vymáhání pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2016, před 8 lety

Petr Štěpánek

Znění stížnosti

Dobrý den,

včera jsem se zaregistroval na sexsit.cz a hned jsem zjistil, že to byla chyba, mám zřízeno jen bezplatné členství, ne VIP. Pokračuji na dotazy z 24.10. a 21.11. Pán z dotazu 24.10. píše, že měl také bezplatné členství ale po 14 dnech mu přišla upomínka a následně vymáhání pohledávky 50,87eur, i když měl pouze bezplatné členství a ve všeobecných podmínkách se píše:

§ 5 Ceny
(1) Vytvoření profilu a základní verze vyhledávací funkce sexsit.cz jsou zásadně bezplatné.
§ 6 Trvání smlouvy a výpovědní lhůta / odhlášení
(1) Uživatel bezplatné služby není vázán pevnou dobou. Ze systému se může kdykoli odhlásit tím, že vymaže svůj profil.

Moje otázky tedy zní:
a) Jak se zachovat v případě, že mi přijde upomínka na zaplacení a následné vymáhání pohledávky, i když jsem si zřídil jen bezplatné členství?

b) Na stránkách sexsit.cz se nedá profil smazat, jen se odhlásit. Co udělat pro smazání a jestli je to nutné, abych se vyhnul všem nesmyslným e-mailúm z jejich strany?

c) Když bych musel dávat písemnou výpověď nebo něco podobného, jestli bude muset být dopis v němčině? Nebo postačí angličtina, i když cizí jazyky moc neovládám.

Děkuji Vám moc za odpověď a pomoc.

Petr


Požadované řešení

Smazání účtu a vyhnutí se vymáhání pohledávky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2016 08:48, před 8 lety

Bylo-li zřízeno pouze bezplatné členství, neexistuje právní důvod, na základě kterého by společnost mohla vymáhat peněžité plnění. Pokud by společnost žádala po spotřebiteli peněžité plnění, musela by také prokázat, že má právní nárok. Na příchozí upomínku proto není nutné reagovat, je-li si spotřebitel jistý, že bylo se společností uzavřeno pouze bezplatné členství.

Dle podmínek užití společnosti Dateyard, AG, by mělo být možné ukončit bezplatné členství pouhým vymazáním profilu. Pokud není možné profil smazat prostřednictvím webových stránek, je vhodné se obrátit s dotazem přímo na společnost (support@dateyard.com). Jelikož je služba zaměřená na české spotřebitele (webové stránky a podmínky užití jsou v českém jazyce), není spotřebitel povinen užívat pro komunikaci se společností cizí jazyk. V opačném případě by se jednalo o nepřiměřený požadavek, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 22:28, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.