Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 31.10.2016 jsem si u společnosti Mall.cz objednala pračku se sušičkou Candy GC4 W264D-S, toto zboží mi bylo dodáno do týdne a po té připojeno instalatérem na přívod vody a odtok a podle návodu uvedeno do provozu.
První praní dopadlo bezvadně. Druhé praní dne 18.11. také proběhlo v pořádku, po té jsem zapla program sušení a šla si uvařit kávu apo nějaké době se ozvala z koupelny rána. šla jsem do koupelny a dveře od pračky-sušičky byly naprosto rozsypané do bubnu mezi prádlo.
Moje prádlo bylo - dvě lehké bavlněné trika, ponožky a legíny- jsem důchodkyně a čerstvá vdova, tak mám opravdu málo prádla.
V pondělí 21.11. jsem kontaktovala firmu Mall, tam mi řekla paní, že mám volat servis, že vrátit zboží nelze a že vše bude určitě vyřešeno k mé spokojenosti.
Volala jsem servis, přijali objednávku a pak mi paní řekla, že mám poslat fotky/ ty jsem poslala/ a že určitě přijede technik a posoudí stav a že se určitě vše vyřeší k mé spokojenosti. Dne 24.11.2016 mi přišlo na email, že reklamace byla vyřízena, jako neoprávněná a že se zamítá. Po té do společnosti volala má dcera a na dotaz, proč reklamaci zamítli, jí bylo odpovězeno, že sklo jsem si rozbila sama a že společnost Candy neuznává rozbitá skla od dveří. Na dotaz mé dcery, zda to je možné posoudit od stolu v kanceláři, bylo sděleno, že z fotek, které maminka zaslala, usoudili, že to tak je.
Psala jsem ještě na zastoupení společnosti Candy, víc už udělat asi nemohu, ale obávám se že jsem vyhodila peníze z okna za výrobek, který nemohu používat, nebo mohu, ale zaplatím opravu dveří a celé rozebrání a vyčištění bubnu pračky možná cca 3000,-.
Je mi 70 let asi už jinou pračku nekoupím, ale chci tímto varovat asi jiné spotřebitele.
Nejlépe by bylo, kdyby si pračku vzali a odvezli - je to prostě vadný kus.
Nic jsem s pračkou nedělala, netloukla jsem do ní a ani sklo nerozbila, pračku jsem důkladně očistila před prvním praním a žádné sklo poškozené nebylo, teď se mi snaží vnutit , že jsem si pračku rozbila sama.
Chci jen dokázat, že není moje vina, že je to vadný kus, poraďte jak se mám bránit.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoliv osoba, která byla prodávajícím k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Vážená paní Křehnáčová,
je mi velice líto, že máte tyto nepříjemnosti se zakoupeným výrobkem.
Ráda bych celou situaci prověřila se servisním střediskem a požádala Vás o uvedení čísla objednávky, pod kterou bylo zboží zakoupeno.
Číslo Vaší objednávky a také vyjádření servisního střediska mi, prosím, přepošlete na email overeno@mall.cz .
Poté Vás obratem budeme kontaktovat s vyjádřením a případným řešením této reklamace.
Děkuji a přeji hezký zbytek dne.
S pozdravem,
Kristina Svatíková
overeno@mall.cz
Dobrý den p. Svatíková,
na radu dTestu jsem dne 5.12.2016 znovu kontaktovala Vaše reklamační oddělení a po dohodě s p.Hanou Bochníčkovou, jsem souhlasila s tím, že kontaktuje servisní středisko a oprava bude provedena bezplatně. Pak mi ze servisního střediska bylo napsáno již před 10 dny, že díl objednají a dají mi vědět.Zatím nic, nemám v čem prát a pračka je stále ve stavu po havárii.
V přílohách je vše co jste požadovala + jedna moc hezká emailová komunikace s p. vedoucím ze servisu. :-)
Hezké vánoční svátky Vám přeji
Libuše Křehnáčová
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.