Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zbozi bylo objednano 15.11. s terminem na webu "dodani zitra" to je 16.11.
16.11 nic doruceno nebylo (naprosto bez omluvy nebo upresnujici informace), proto bylo telefonicky zmeneno datum na 18.11. z toho duvodu, ze 17.11. je svatek.
18.11. prisla informace (SMS) o dodani zbozi 21.11. + informace na dodavatele, ale zbozi dodano nebylo.
Dnes 25.11. je stale u dodavatele DPD napsano nekompletni balicek a zbozi stale nikde.
Nekolikrat jsem volal na linku Alza.cz a pokazde mne byla recena jina informace.
22.11. - zbozi bylo predano dopravci, nemuzu nic jineho udelat
23.11. - expeduji se posledni 3 balicky
24.11. - zbozi by melo byt u dopravce kompletni (ale neni)
25.11. - chyba je na expedici, dnes to vyresim a dam vedet
Na DPD uvadi, ze balicek nemaji dodany a cekaji na posledni kus.
Na Alze na info lince to konci vzdy tim, ze se tento pripad zaurguje a nekdo se mne ozve. Do ted se za celou dobu nikdo neozval. Nikdo se neozval ani po me zadosti pres email 23.11.
Naprosto jako by v Alze byla cerna dira, do ktere vse pada.
Nenapada mne jiz nic jineho, nez tuto stiznost napsat sem.
Objednavka komponent pro PC
Dodani zbozi.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Kdyby společnost slibovanou službu včasného doručení zboží vůbec neměla v úmyslu poskytnout a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na její služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.