Společnost


Albert Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:182
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#13410Nekalá obchodní praktika

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2016, před 8 lety

Mojmír Vacek

Znění stížnosti

V reklamních letácích i přímo na prodejně Hypermarketu Albert (prodejna na Palackého třídě 2748, Pardubice) nabízí zboží sušených meruněk za 29,90 Kč. Nicméně toto zboží mi bylo dnes 25.11.2016 prodáno za 59,90 Kč. Domnívám se proto, že se Hypermarket Albert tímto dopustil nekalé obchodní praktiky v rozporu s § 4 zákona o ochraně spotřebitele a zároveň se dopustil porušení smluvní povinnosti.
Ve stejné prodejně jsou nabízena dýňová semínka za 24,90 Kč, která mi byla prodána za 34,90 Kč.
Nekalost této praktiky spatřuji závažnou i v tom, že předmětné zboží bylo nabízeno "v akci", čímž dochází k podstatnému ovlivnění spotřebitelova rozhodnutí pro koupi zboží.


Produkt

sušené meruňky a dýňová semínka vyrobena pro Albert


Požadované řešení

Očekávám vyvinutí tlaku na Albert i na ostatní hyper- a supermarkety, aby se podobných nekalých obchodních praktik zdrželi. Především z Vaší strany očekávám informování spotřebitelů ohledně této praktiky pro zvýšení prevence a ostražitosti spotřebitelů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2016 21:23, před 8 lety

Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.

Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.