Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
nevím, na koho se obrátit, jsem zoufalá a mrzí mě, že to musím řešit touto cestou, ale jsem opravdu už zoufala. V srpnu jsem si v Okay v Teplicích zakoupila telefon Lenovo vibe k5 note, byl poslední vystavený. Telefon mi fungoval dva měsíce, pak mi zacalo vyskakovat okénko s fotoaparátem, zamrzal, vypadával signál. Telefon jsem dala k reklamaci, kde to uznali a telefon opravili (rozbité sluchátko). Telefon jsem si po dvaceti dnech odvezla domu, kde jsem následující den zjistila, že se mi nikdo nemůže dovolat, protože jsem bez signálu. Zjišťovala jsem u operátora, jestli není výpadek a vše bylo v pořádku, zkusila jsem simkartu u přítele v telefonu a fungovalo to normálně. Udělala jsem teda tovární nastavení, ale signál stále nebyl. Šla jsem tedy po třech dnech znovu do Okay, tentokrát s tím, že chci vrátit peníze, jelikož to jsou tři měsíce od prodeje. Na to mi prodavač řekl, že to musí stejně poslat do servisu. Telefon se mi včera vrátil s tím, že to neuznali, jelikož s telefonem nic není a je v pořádku. Od včerejšího večera jsem opět bez signálu. Poraďte, co mám dělat? :-(
Vypadávání signalu
Vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud mezi stranami existuje nadále spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
V tomto případě bude rovněž podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace.
Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s uznanou reklamací.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážená paní Skoupá,
dovolte mi na tomto místě reagovat na Váš podnět týkající se reklamací mobilního telefonu Lenovo, který jste u nás zakoupila.
Veškeré okolnosti případu prověřovali naši reklamační specialisté ve spolupráci s vedením společnosti. Upřímně mne mrzí, že jste byla nucena opakovaně s telefonem řešit popsané nepříjemnosti. Rádi bychom Vám proto nyní nabídli co nejrychlejší řešení, které pro Vás bude, jak věříme, vyhovující.
Přijměte, prosím, moje pozvání na prodejnu OKAY 1021 Teplice, kde se budou kolegové situaci ještě jednou věnovat a pomohou Vám s výběrem nového mobilního telefonu. Prosím, na prodejnu přineste mobilní telefon vč. veškerého příslušenství.
Pevně věřím, že tímto způsobem vyřešíme celou nepříjemnost k Vaší spokojenosti a budeme rádi, pokud si u nás vyberete nový telefon, který Vám bude dlouho a dobře sloužit.
Těším se na Vaši odezvu prostřednictvím hodnocení na tomto portále a přeji krásné adventní dny.
Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Dobry den,
prosila bych vratit penize, jelikoz telefon nefungoval ani venku, byla jsem nucena si koupit novy. Na prodejnu se dostanu asi az o vikendu, jelikoz dcera ma horecky. Dekuji ;-)
Dobrý den, paní Skoupá,
ano, pokud již o nový výrobek nemáte zájem, přineste prosím telefon vč. příslušenství na prodejnu a kolegové Vám vrátí za zboží peníze, a to takovým způsobem, jakým jste zboží uhradil (hotově, kartou apod.).
Věřím, že proběhne vše bez nejmenšího zádrhelu.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Tak dneska jsem se konecne dostala do prodejny Okay v Teplicich, kde mi vratili penize. Jedine, co mi vadilo, ze me prodavac pobidl, abych mu ukazala, jak teda nefunguje, jelikoz telefon mel tovarni nastaveni, tak v tu chvili signal fungoval, coz jsem taky rekla, ze jakmile nahraju aplikace, ktere potrebuju, tak proste nefunguje. Na to mi odpovedel, ze oni mi vychazi vstric, tak to chtel videt. Zakaznik,ktery tam stal take, mi rekl, ze do pul roku se to bere, jako ze mi ho prodal vadny okay a meli by mi vratit penize bez odkladu. Ze pracoval 2 roky jako reklamacni technik, takze to vi. Sice se to vyridilo k me spokojenosti, ale vim, ze do Okaye bohuzel uz nepujdu nic koupit. Ja chapu, ze za to muze Lenovo a ne Okay, jen me vadilo, jak me to prodavač podal a v tu chvili jsem si pripadala jako lharka. Dost me to zklamalo. Ale penize mam zpatky a to je dulezite. Dekuji :-)
Hodnocení: