Společnost


PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13415Neuznaná reklamace obuvi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2016, před 8 lety

Lusik Chačatrjan

Znění stížnosti

14.7.2016 jsem koupila dámský obuv. Po několikadenném používání, obuv pouštel barvu z vnítřné strany a tím poškodil několík páru ponožek. Reklamovala jsem obuv 25.8.2016. Bylo provedeno (tak mne odpovědeli) nějaké ošetření, ale žadné pozitivné vysledky nebyly.Při podaní druhé reklamací pracovník obchodu jíž předem mne upozornil, že stejně reklamace ne bude uznaná a jestli nebudu vzít obuv vzpátky, ony to budou vyhazovat a nedostanu níc. Beznadejně, že někdo s tím něco uděla, vzala jsem obuv 19.9.2016.
Abych nezapomněla: při vracení obuvi, pracovník obchodu doplnil reklamační protokol zápisem, že reklamace neuznáná na základě přibalového k obuvi letáčku, kde je napsano, že při zvýšeném pocení může dochazet k častečnému pouštění barvy.
Co je predmetem mé stížnosti? Ta věta v letačku dava právo výrobcum na výrobu nekvalitného obuvi ( nastříkat obuv jen tak, jen pro náhled) a potom bude na klientovy, at' dokáže, že mu nohy nepotí vůbec. Je možně s tím něco udělat i všeobecně i na můj případ?
Děkuju za odpověd.


Požadované řešení

Vyměnít zboží, nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2016 09:21, před 8 lety

Spotřebitel má právo zboží reklamovat po dobu dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží a reklamaci uplatňuje u prodávajícího. Přičemž je na uvážení prodávajícího, jestli vadu na zboží posoudí sám, či výrobek zašle k posouzení výrobci.

V případě že od doby koupě neuplynulo ještě šest měsíců, může spotřebitel argumentovat ustanovením § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které říká, že pokud se vada objeví v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že vada byla na zboží již od počátku. A v takovém případě by prodávající musel prokázat opak, pokud tak není schopen učinit, reklamace by měla být uznána.

Prodejce je dle § 2161 odst. 1 odpovědný za to, že věc při převzetí nemá vady. Zároveň odpovídá za to, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.

Nicméně pokud tuto argumentaci nebude akceptovat, či pokud od doby koupě uplynulo již déle než šest měsíců a spotřebitel se zamítnutím reklamace nesouhlasí, má možnost obrátit se na soudního znalce. Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Doporučujeme nejprve vybraného znalce kontaktovat a informovat se, jestli je schopen danou vadu výrobku posoudit a vypracovat posudek. Pokud by znalecký posudek dopadl ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Rovněž má spotřebitel právo požadovat po prodávajícím úhradu nákladů spojených s pořízením znaleckého posudku, který dopadl ve jeho prospěch. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrdit jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.11.2016 13:44, před 8 lety

Dobrý den, prověřili jsme postup vyřízení reklamace včetně sepsaného protokolu a musíme konstatovat, že z naší strany byla reklamace vyřízena dle platných právních norem , k obuvi byl při prodeji předán i letáček s informací o ošetření obuvi.
Reklamaci neuznáváme.
Eva Fatur

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.12.2016 13:32, před 8 lety


Lusik Chačatrjan

Dobrý den.
Když při vracení obuvi z reklamaci mně ukázali na větu v příbalovem letáčku o zvýšeném pocení, hněd jsem pochopila (i jsem skoro přesvědčená), že v takových případech veškeré pokusy o podaní reklamaci budou jen trápení. Konkretně v mém případě chci Vám jen ujistit, že mojé nohy se nepotí vůbec, ale já nechcí o tom nikomu něco dokázat a nechcí pomocí různě doktory a ználce pokusit (ne)dosahnout úspěšnosti v reklamací.
Podaním stížnosti na stránkach VašeStížnosti.cz, ja jsem jen chtela vyjádřít svůj názor, že umistění věty o zvýšeném pocení do příbalové letáčky dava vyrobcum obuví něco jako šancí(?), pravo(?), záruku(?) na výrobu nekvalitného obuví (nastříkat obuv z vnitřní strany nekvalitnou barvou, lakem). Myslela jsem, že možná někdo může zkusit o snahu pokusit o odstranění podobních vět z letáček.
S pozdravem: Lusik Chačatrjan

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2016 14:49, před 8 lety

Jelikož se v daném případě nepodařilo dosáhnout smírného řešení sporu, stížnost uzavíráme. Nesouhlasí-li spotřebitel s vyjádřením prodávajícího, má možnost se svého práva domáhat soudní cestou nebo má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.