Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení pracovníci dTestu,
obracím se na vás ve věci poškození klienta pojišťovnou AXA, jejíž chování považuji za nepřípustné, za hranicí etiky, v rozporu s dobrými mravy.
Uzavřela jsem havarijní pojištění s pojišťovnou AXA s roční splátkou 5034Kč. Dle sjednávající pracovnice pojišťovny paní Křížové jsem jako bonus měla jako řidič nad 30 let dostat uznáno 96 bezeškodných měsíců i přes to, že mám povinné ručení u jiné pojišťovny a že jsem měla najetých 0 měsíců, na což jsem pracovnici pojišťovny opakovaně upozorňovala (v případě, že by byla smlouva na plnou částku bez bonusu, uzavřela bych pojištění jinde).
Po 4 měsících mi pojišťovna oznámila, že jsem dlužník, neboť jsem ve smlouvě uvedla nepravdivé údaje (tj. 96 bezeškodných měsíců), a navíc se akce vztahuje pouze na klienty, kteří mají u AXY i povinné ručení, a proto pojišťovna požaduje doplacení 7553Kč do celkové výše ročního pojistného 12587Kč. Toto jsem ihned písemně i osobně řešila, pojišťovna prostřednictvím svých pracovníků na pobočce uznala hrubé pochybení pracovnice při sjednávání smlouvy a následně jsme rozvázali pojistnou smlouvu dohodou.
Avšak pojišťovna si stále nárokuje dlužnou částku tč. 173Kč za 5 měsíců platnosti pojistné smlouvy, ke kterým dospěla výpočtem z celkové částky ročního pojistného ve výši 12587Kč.
Proti tomuto jsem se písemně odvolala, protože já jsem podepisovala pojistnou smlouvu na roční pojistné ve výši 5034Kč, tzn. za 5 měsíců pojišťovně náležela částka 2097,50Kč a mě by měla pojišťovna vrátit 2936,50Kč za 7 měsíců, kdy již smlouva nebyla v platnosti.
Pojišťovna však se mnou od 19.8.2013 nekomunikuje, poslala jsem již 2x žádosti jednak o písemné stornování mého údajného dluhu vůči pojišťovně, jednak o vrácení pojistného, ale reakce ze strany pojišťovny jsem se již 3 měsíce nedočkala (ačkoli dopisy byli prokazatelně doručeny oproti dodejce).
Na infolince mi nejsou schopni pomoci, nejsou ani ochotni mi dát číslo na kompetentní osobu či jejich nadřízené, se kterými bych tento problém mohla řešit. Pracovnice pojišťovny paní Bc.Vyhnánková, se kterou jsem řešila rozvázání smlouvy, mi nebere telefony..
Není přece možné, aby klient byl chybou pojišťovny poškozen finančně, časově i morálně!!
Nerada bych, aby podobné nepříjemnosti vzniklé chybou pojišťovny potkaly i další klienty pojišťovny AXA, proto Vás žádám o pomoc při řešení tohoto nepříjemného problému vzniklého chybným uzavřením pojistné smlouvy pracovnicí AXY a především nekomunikací ze strany pojišťovny AXA.
Děkuji
S pozdravem MUDr. Michaela Stypová
1. Písemné stornování mého údajného dluhu vůči pojišťovně AXA v aktuální výši.
2. Vrácení částky 2936,50Kč za 7 měsíců, kdy již smlouva nebyla v platnosti.
3. Po předchozích zkušenostech s pojišťovnou AXA se spokojím s řešení ad1. ad2. a omluvu za půl roku se vlekoucí případ vzheledem ke komunikační neschopnosti pojišťovny snad ani nebudu požadovat..
|
Tweet |
V případě, že je uzavřena smlouva za určitých podmínek jsou obě stany povinné je dodržovat. Obě stany mají povinnost uvést pravdivé předsmluvní informace. V případě, že jedna ze stran způsobí neplatnost právního úkonu, odpovídá za škodu tím způsobenou dle § 42 občanského zákoníku. Zároveň pokud byla jedna smluvní strana uvedena v omyl dle § 49a občanského zákoníku je takový právní úkon neplatný.
Dne 14.11.2013 mi byl doručen dopis, v němž se mi pojišťovna AXA prostřednictvím své právní kanceláře (nikoli reklamačního oddělení) omluvila za zdlouhavé řešení z důvodu pochybení odpovědných pracovníků, přehodnotila původní pojistnou smlouvu i svá předešlá stanoviska a již mi byla na účet připsána částka cca odpovídající mnou požadované částce.
Tuto reakci pojišťovny včetně toho, že konečně začala komunikovat s klientem a nějakým způsobem řešit problém si kladu do příčinné souvislosti s e-mailem odeslaným 4.11.2013 na pojišťovnu, k němuž byla připojena má elektronická komunikace s Českou televizí - pořadem Černé ovce.
Ještě zde uvedu citaci z vyjádření pojišťovny AXA ke stížnosti:
" Vaší žádosti o zpětnou úpravu výše uvedené smlouvy jsme se ... rozhodli v rámci proklientského přístupu vyhovět."
1. ŽÁDNOU žádost o zpětnou úpravu smlouvy jsem nepodávala! Smlouva byla vypovězena ke dni 27.7.2013, nechápu tedy, jak lze upravit již v minulosti vypovězenou smlouvu.
Právní oddělení se očividně velice snažilo, aby pojišťovnu uvedlo v dobrém světle, i když pochybení bylo jednoznačně na straně pojišťovny.
2. Tzv. "proklientký přístup" bych žádnému klientovy této pojišťovny nepřála zažít na vlastní kůži.
Závěrem bych chtěla poděkovat pracovníkům dTestu za ochotu
a jako poučení pro mě plyne na každou obchodní schůzku chodit s diktafonem.