Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#13424Nesplnění kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2016, před 8 lety

Karel Nocar

Znění stížnosti

Dobrý den. Můj případ začal před vánoci 2015. Jelikož manželka s dcerou rády pijí kávu a různé kávové nápoje, rozhodl jsem se zakoupit jako dárek nějaký kávovar. V předvánočním období plném nabídek internetových prodejců, kteří slibovali různě vysoké slevy a bonusy, jsem nakonec našel nabídku firmy MALL na kávovar za velice příznivou cenu. Sice jsem přístroj neznal a nikde na prodejnách neviděl, ale rozhodl jsem se jej objednat. Nabídnut byl na portálu mezi jinými typy se sníženou prodejní cenou. Po objednání jsem přístroj ihned zaplatil. Následně mi přišlo poděkování za provedený nákup s potvrzením přijetí platby a oznámením termínu dodání. Z tohoto důvodu jsem tedy nakoupil vše potřebné k jeho použití jako speciální zrnkovou kávu, čistič apod. a provedl úpravu kuchyně k umístění přístroje. K mému překvapení jsem ale místo dodání přístroje obdržel od firmy MALL oznámení, že moji objednávku stornovali, že za cenu uvedenou v nabídce, mi přístroj neprodají. Tehdy jsem oslovil telefonicky Vaši poradnu, kde jsem se dozvěděl, že na dodání zboží mám právo. Toto jsem oznámil společnosti MALL s tím, že trvám na dodání přístroje a splnění potvrzené objednávky. Toto bylo z jejich strany odmítnuto s tím, že nejprve nabídli vrácení peněz a poukázku na 400,-Kč nákupu u jejich firmy, a když jsem na dodání dále trval, zvýšili hodnotu poukázky na 1000,-Kč. Toto jsem odmítl a obrátil se na místně příslušnou součást ČOI. Zde mi potvrdili, že v mém případě se jedná o řádně uzavřenou kupní smlouvu, kterou nemůže prodávající sám bez souhlasu kupujícího zrušit a že společnost MALL je povinna tuto smlouvu dodržet. Nebyli si však jisti výrokem v oblasti ceny a upozorňovali na zákon o cenách, s doporučením dotazu na příslušném finančním úřadě. Z tohoto důvodu jsem se obrátil na místně příslušný finanční úřad. Zde mi bylo sděleno, že v daném případě se nelze na zákon o cenách odkazovat a věc by se mohla vyřešit soudní cestou. I když jsem veškerá tato zjištění předal firmě MALL.cz, do dnešního dne jsem se zboží nedočkal, stejně jako žádné další odpovědi.


Produkt

Krups EA 815E Espresseria Auto Pisa S line + Autocappuccino XS6000 zdarma


Požadované řešení

Splnění kupní smlouvy a dodání zaplaceného výrobku dle smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2016 18:05, před 8 lety

Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.

Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.

V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 19:05, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.