Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
chtěla bych požádat o pomoc při zamítnutí reklamace iPhone u společnosti Alza.
Zakoupili jsme iPhone SE za 14 684,- Kč, který přišel poštou. Po pěti dnech od uvedení do provozu /připojení do sítě přes micro sim/ náhle nejspíše zkratoval a kompletně přestal fungovat. V průběhu oněch pěti dnů se již od prvního nabíjení přehříval. Když jsem používala internet vybíjel se vysokou rychlostí např. 40% během pěti minut a byl velmi horký. Též vydával při nabíjení zvuky. Mám pocit, že telefon nepřišel originálně zabalený. Byl v krabičce, ale ta neměla žádný ochranný oba, a ani nebyla po stranách zalepená apod. Tedy jsem to považovala za standardní obal. Též mi přišlo, že ochranné displejové folie byly odstraněny a znovu na telefon nalepeny - byly na nich bubliny. Telefon byl funkční a nebyl poškrábaný.
Když telefon přestal po pěti dnech od aktivace zcela fungovat, odnesla jsem ho k reklamaci. Ještě jsem ani nerozbalila originálně zabalené příslušenství. Od prodejce mi bylo následně v reklamačním řízení sděleno, že reklamaci nelze uznat, protože telefon byl ve styku s vodou, a že autorizovaný servis nabízí jeho mimo záruční opravu za 7 500- Kč. Kromě toho mi tato částka přijde naprosto šílená. Telefon v žádném případě po dobu mého používání zasažen vodou nebyl. Domnívám se, že telefon nebyl zcela v pořádku již v okamžiku koupě a klidně mohl být zasažen vodou již před prodejem či v průběhu reklamačním řízení.
Jsem z toho opravdu rozčílená, protože dle mě telefon nebyl v pořádku již od chvíle, kdy jsem ho dostala. Předpokládám, že výsledek reklamace by byl stejný, i kdybych telefon přinesla s tím, že se přehřívá a zkratuje při nabíjení ihned po obdržení telefonu. Nevím, co mám dělat, protože se jedná o drahý telefon a nechci mít prodejcem použitý, opravovaný přístroj, který se může kdykoliv zase rozbít, protože bůhví, jaké problémy v něm ještě jsou. Kromě toho já jsem ho nerozbila a zacházela jsem s ním se vší opatrností. Byla bych ochotná přistoupit na opravu, ale když mi bylo sděleno, že byl telefon ve styku s vodou, evidentně mi přišel již použitý a poškozený při dodání.
reklamace číslo: ASRE16367 776r sériové číslo: 355794076216141
Žádám o uznání reklamační opravy, případně nový telefon čí vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.