Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kamarádka přinesla na provozovnu telefon, ve kterém byla voda. Bylo jí řečeno, že je neopravitelný. Bylo jí nabídnuto, aby jej nechala bezúplatně na provozovně, která se postará o jeho likvidaci. Nabídku využila a zakoupila stejný starší telefon. Po několika dnech mi přišla na můj mobil sms zpráva od nového majitele telefonu (nebo jeho součásti). Získal přístup k veškerým kontaktům mojí přítelkyně tj. i ke mně. Omluva ze strany provozovny žádná. Mluvila jsem osobně s vedoucím (slušně, ale důrazně), několik hodin poté, co s ním mluvila kamarádka. Slíbil nápravu. Pak zatelefonoval mé přítelkyni a vyhrožoval jí soudní žalobou.
uvedu dodatečně, popř. telefonicky
Omluva za nevhodné chování, porušení zákona o ochraně osobních údajů, vrácení peněz mé invalidní přítelkyni (chodí o berlích, je těsně před operací, a niž by musela vrátit telefon.
|
Tweet |
Vlastník má právo se svojí věcí volně nakládat. Může věc používat, užívat ale také i zničit. Spotřebitel dal příkaz k likvidaci telefonu.
Příkazník se zavazuje, že pro příkazce mimo jiné vykoná nějakou činnost dle § 724 občanského zákoníku. Spotřebitel (příkazce) je tak stále vlastníkem telefonu a může žádat po příkazníkovi jeho vydání.
Pokud příkazník telefon nevydá, tak spotřebitel může žádat náhradu škody.
Spotřebitel může také požadovat dále i náhradu škody (nemajetkové újmy) za to, že telefon předal jiné osobě s osobními údaji spotřebitele.
Zároveň se jedná o porušení zákona o ochraně osobních údajů a v takovém případě může Úřad pro ochranu osobních údajů uložit tomuto prodejci pokutu za správní delikt.
Společnost MOBIL POHOTOVOST GSM s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.